Corolla siedzi octavii na zderzaku

opublikowano: 06-11-2019, 22:00

Skoda octavia, królowa polskich statystyk, kolejny miesiąc z rzędu jest podgryzana przez popularny model Toyoty. W październiku dystans się zmniejszył.

Od początku 2019 r. w Polsce zarejestrowano ponad 457,7 tys. samochodów osobowych. To o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Tytuł rynkowego lidera utrzymała Skoda, ale druga nad Wisłą Toyota wciąż ma apetyt na złoto.

2325 corolli zarejestrowanych w październiku to jeden z najwyższych
miesięcznych wyników w historii marki w Polsce. Dzięki niemu japońskie auto
mocno zbliżyło się do rynkowego lidera – skody octavii. Od jej zdarzaka dzieli
Toyotę już tylko 1,2 tys. aut.
Zobacz więcej

WYJĄTKOWY MIESIĄC:

2325 corolli zarejestrowanych w październiku to jeden z najwyższych miesięcznych wyników w historii marki w Polsce. Dzięki niemu japońskie auto mocno zbliżyło się do rynkowego lidera – skody octavii. Od jej zdarzaka dzieli Toyotę już tylko 1,2 tys. aut.

W październiku w Polsce liczba rejestracji wyniosła 46,9 tys. — o ponad 17,5 proc. więcej niż rok wcześniej i o 32,8 proc. więcej niż we wrześniu. Firmy i osoby odbierające tablice rejestracyjne do nowych aut w tym miesiącu najczęściej zakładały je na skody (6630 razy), toyoty (5873) i volkswageny (4521). W październikowym rankingu modeli tryumfowała jednak nie Skoda, ale Toyota.

Najczęściej wybieranym modelem trzeci miesiąc z rzędu była corolla — zdecydowało się na nią 2325 kupujących. Skodę octavię zarejestrowano 1977 razy, a trzeci pod względem popularności model — skodę fabię — 1575 razy. Wyniki rejestracji nowych samochodów osobowych w październiku nie przyniosły większych zmian w rocznych statystykach — pierwsza piątka jest identyczna jak po dziewięciu miesiącach. Warto jednak zauważyć tendencję spadkową Forda. Marka ta dwa miesiące temu została zepchnięta z piątego na szóste miejsce przez Dacię, a po dziesięciu miesiącach wyprzedziła ją również Kia.

Od początku roku w Polsce zarejestrowano 24 457 aut koreańskiego producenta (wzrost o 16,4 proc.) i 24 269 fordów (spadek o 7,7 proc.). Spadek popularnościForda jest największym spośród marek z pierwszej dziesiątki. Największy wzrost w tym gronie odnotowała natomiast Dacia. Od początku 2019 r. Polacy zarejestrowali 27114 aut rumuńskiej marki, czyli o ponad 32 proc. więcej niż rok wcześniej.

Za niemal cały wzrost liczby rejestracji samochodów osobowych w Polsce odpowiadają firmy. Po dziesięciu miesiącach 2019 r. udział przedsiębiorstw w statystykach przekracza 70,4 proc. W praktyce jednak jest sporo większy, ponieważ Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców zalicza jednoosobową działalność gospodarcząi spółki cywilne do kategorii osób fizycznych. Wśród klientów indywidualnych (29,6 proc. rynku) najpopularniejszym modelem jest na razie dacia duster (8112 rejestracji), przed toyotą yaris (5408) i skodą fabią (5408). Końcówka roku zapowiada się ciekawie.

Toczy się bój o pierwsze miejsce. Obecnie w rankingu marek Toyotę dzieli od Skody niespełna 5 tys. aut. Lider traci (1,6 proc. r./r), a wicelider zyskuje (9,4 proc. r/r). Bój trwa również w rankingu modeli, w którym Japończycy mają zdecydowanie większe szanse na dogonienie Czechów. Od stycznia do końca października 2019 r. nad Wisłą zarejestrowano nieco ponad 17 tys. octavii i ponad 15,8 tys. corolli. Po dziesięciu miesiącach różnica wynosi zatem 1,2 tys. aut — o ponad połowę mniej niż przed miesiącem.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy