Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na opracowanie i dostarczenie strategii rozwoju IT na lata 2024-26. Przetarg został wyłączony z Prawa Zamówień Publicznych – prowadzony jest jako sektorowe zamówienie podprogowe. Termin składania ofert ustalono na 16 sierpnia.
Z dokumentacji zamówienia wynika, że wybrany wykonawca ma dostarczyć strategię w ciągu 62 tygodni od podpisania umowy.
CPK chce, by strategia IT zawierała co najmniej: misję, wizję i cele strategiczne Biura IT, opis stanu obecnego i docelowego funkcjonowania służb IT w Spółce CPK i grupie kapitałowej, listę strategicznych inicjatyw, zadań oraz mierników KPI oceniających stan ich realizacji, ramowy harmonogram realizacji strategicznych inicjatyw wraz z docelowymi wartościami KPI etc.
CPK, który na koniec ubiegłego roku zatrudniał 632 osoby, ma na razie umiarkowane potrzeby w obszarze IT. W 2022 r. na sprzęt i oprogramowanie wydał niespełna 10 mln zł. Potrzeby spółki w tej dziedzinie jednak rosną i zamawia coraz więcej. Ostatnio ogłosiła przetarg na odnowienie i zakup licencji, usług wsparcia oraz prac rozwojowych oprogramowania Bentley Systems (wcześniej nie udało jej się kupić tego oprogramowani w innym przetargu), zapewnienie zasobów ludzkich z obszaru IT czy zamówienie na analizę ryzyka infrastruktury IT.