Credit Suisse ma tysiąc osób więcej

opublikowano: 21-03-2014, 00:00

Spółka zatrudnia we Wrocławiu 2,5 tys. osób. Teraz będzie ich kusić biurem, w którym biurek jest mniej niż ludzi.

2554 — tyle osób pracowało w styczniu we wrocławskim centrum kompetencyjnym Credit Suisse. Na koniec 2012 r. było ich 1,6 tys., a rok wcześniej — 800.

FOT. Bloomberg
FOT. Bloomberg
None
None

— W 2013 r. przybyło około 1000 pracowników. Rekrutujemy bezpośrednio z uniwersytetów — 60 proc. przyjmowanych pracowników to osoby z mniej niż dwuletnim doświadczeniem zawodowym, którym pomagamy budować ścieżkę kariery — informuje Arthur Baenziger, szef centrum. Ośrodek poszerzył zakres obsługiwanych procesów o m.in. zarządzanie ciągłością działania w regionie EMEA, ryzyka i kontroli i wzmocnił obsługę bankowości prywatnej.

— W tym roku wzrost zatrudnienia będzie zależał od wielu czynników, ale o ile warunki pozostaną sprzyjające, również będzie znaczący. Zatrudniamy w Polsce znających wiele języków ekonomistów, inżynierów, matematyków czy prawników — mówi Arthur Baenziger.

Wrocławskie centrum doskonałości jest jednym z czterechnależących do Credit Suisse ośrodków na świecie. I czwartym — po Zurychu, Londynie i Singapurze, który wprowadza model Smart Working. Pod koniec marca spółka przenosi się do biurowca Green Day wynajmowanego od firmy Skanska.

— Będzie tu pracować 1,7-2,2 tys. osób. W biurze jest otwarta przestrzeń, a pracownicy nie mają przypisanych miejsc. Ja też, choć miałem własne biuro przez 30 lat — przyznaje Arthur Baenziger. Nowoczesne biuro ma kilka stref, w tym zieloną, sale przeznaczone na spotkania, kafeterię czy „budki telefoniczne” do wymagających skupienia rozmów. Pracownicy Credit Suisse przechodzą już szkolenia, które mają ich przygotować do pracy w nowym miejscu.

Dotychczasowe doświadczenia spółki pokazują, że nowe biura to dobry pomysł. 80 proc. pracowników twierdzi, że ich produktywność jest taka sama lub większa, 70 proc. uważa takie otoczenie za stymulujące (wcześniej 38 proc.), a 92 proc. jest dumnych ze swojego biura (wcześniej 62 proc.). Zmienia się też system pracy: 62 proc. osób pracuje zdalnie (wcześniej 45 proc.), dzięki czemu na tej samej powierzchni mieści się o 20 proc. większy zespół (1,25 osoby na biurko), natomiast wolnych biurek jest mniej (poniżej 10 proc. zamiast ponad 20 proc.).

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane