CRM wciąż niedoceniany

  • DI
opublikowano: 17-12-2019, 22:00

Wielu przedsiębiorców zapomina o zaletach systemu, który nie tylko zbiera i analizuje dane, ale też jest źródłem wiedzy o firmie.

O przewadze konkurencyjnej przedsiębiorców coraz częściej decyduje dostęp do informacji. To nie jakość produktu, ale wrażenie klienta staje się podstawą jego decyzji o zakupie. Tymczasem zarządzanie informacją często pozostawia wiele do życzenia. Aż 44 proc. firm nie wykorzystuje technologii, aby pogłębić wiedzę o kliencie i nie integruje narzędzi technologicznych. Rozwiązaniem może okazać się system CRM, który nie tylko zbiera i analizuje dane, ale mówi nam wiele o stanie zdrowia firmy. Wielu osobom korzystanie z systemów CRM kojarzy się źle. Opinie te odnoszą się jednak do systemów starego typu. Pierwsze wersje były drogie, wdrożenie zajmowało wiele miesięcy, a system i tak okazywał się niedopasowany. Pracownicy często czuli opór wobec konieczności wypełniania rozbudowanych tabelek, a szefowie firm nie widzieli efektów, jakie deklarowali dostawcy systemu. Wdrażano go często z myślą o kontroli działań pracowników. Dziś to podejście się zmieniło. System ma mieć przyjazny interfejs i ułatwiać pracę — liczy się intuicyjność i funkcjonalność. CRM jest dużo tańszy niż kiedyś. Nie trzeba programować systemu na zamówienie, aby mieć rozwiązanie dopasowane do potrzeb firmy. Dostępne są aplikacje, które oferują możliwość elastycznej konfiguracji. Obecnie to CRM jest inicjatorem kontaktu. Jeśli potrzebuje danych, prosi o nie w formie dogodnej dla użytkownika.

— Ma opcję asystenta głosowego, który umożliwia zbieranie danych w czasie rzeczywistym. Po rozmowie z klientem poprosi o zrobienie notatki głosowej podsumowującej rozmowę, która automatycznie zostanie wpisana do bazy CRM. Dodatkowo oprogramowanie przypomina nam o sobie, dosłownie asystuje, podpowiadając kolejne kroki. Inteligentny asystent CRM działa jak rozwiązania typu Google Assistant czy Siri firmy Apple. Tak skonfigurowany system wspiera pracę całego działu. Menedżer może sprawdzać postępy w sprzedaży i efektywność handlowca. Handlowiec nie musi spędzać godzin na wypełnianiu raportów. Może je zrobić w drodze do klienta, nagrywając notatkę głosową — zwraca uwagę Michał Lipiecki, prezes firmy bs4 zajmującej się tworzeniem tego typu systemów.

Rynek systemów CRM wciąż się rozwija i ewoluuje. Obecnie do pracy w CRM wykorzystuje się rozwiązania uczenia maszynowego i zaawansowane mechanizmy sztucznej inteligencji. To narzędzie dużo bardziej zaawansowane niż jeszcze kilka lat temu. Warto je rozważyć, myśląc o ułatwieniu pracy handlowcom.

Sprawdź program konferencji "Digital Marketing", 26-27 lutego 2020, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu