CTL Rail totalnie ponad granicami

ET
opublikowano: 06-02-2007, 00:00

Polskie CTL uszczknie z megakontraktu ze światowym gigantem paliwowym i dodatkowy zysk, i więcej rynku.

Polskie CTL uszczknie z megakontraktu ze światowym gigantem paliwowym i dodatkowy zysk, i więcej rynku.

CTL Rail, prywatny przewoźnik należący do Grupy CTL Logistics, podpisał umowę z koncernem paliwowym Total na transport benzyny i oleju napędowego.

Kontrakt jest ważny nie tylko z punktu widzenia spółek paliwowych. Skorzysta na nim również rodzimy rynek przewozów kolejowych, gdyż część profitów przypadnie spółce córce w Polsce — CTL Rail. Z dwóch milionów ton paliw przewiezie ona swoimi pociągami 700 tys. ton ładunku.

To sporo, bo tyle firma przewiozła przez zachodnią granicę w całym 2006 roku. Ale nie chodzi tylko o sam tonaż. Dla CTL umowa ma specjalne znaczenie także ze względu na samego kontrahenta. Total jest jednym z największych koncernów paliwowych na świecie.

— Mieć w portfolio firmę Total to naprawdę jest coś. To pierwsza tak duża umowa podpisana przez prywatną firmę kolejową na rynku międzynarodowym — mówi Krzysztof Niemiec, członek zarządu CTL Logistics, do której należy CTL Rail.

Przewoźnik, jako jedyna polska firma z branży, jest obecny za Odrą od dawna. Wozi m.in. węgiel, koks, cement. W drugą stronę pociągami CTL przyjeżdżają do Polski głównie wyroby chemiczne.

— Powoli zmieniamy specjalizację. Dotąd przeważał transport węgla i koksu. Teraz koncentrujemy się na transporcie chemikaliów i paliw — mówi Krzysztof Niemiec.

W 2006 r. pociągi należące do grupy przewiozły 15,2 mln ton ładunku.

Firma nie podaje wartości kontraktu z koncernem Total.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ET

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu