Polskie CTL uszczknie z megakontraktu ze światowym gigantem paliwowym i dodatkowy zysk, i więcej rynku.
CTL Rail, prywatny przewoźnik należący do Grupy CTL Logistics, podpisał umowę z koncernem paliwowym Total na transport benzyny i oleju napędowego.
Kontrakt jest ważny nie tylko z punktu widzenia spółek paliwowych. Skorzysta na nim również rodzimy rynek przewozów kolejowych, gdyż część profitów przypadnie spółce córce w Polsce — CTL Rail. Z dwóch milionów ton paliw przewiezie ona swoimi pociągami 700 tys. ton ładunku.
To sporo, bo tyle firma przewiozła przez zachodnią granicę w całym 2006 roku. Ale nie chodzi tylko o sam tonaż. Dla CTL umowa ma specjalne znaczenie także ze względu na samego kontrahenta. Total jest jednym z największych koncernów paliwowych na świecie.
— Mieć w portfolio firmę Total to naprawdę jest coś. To pierwsza tak duża umowa podpisana przez prywatną firmę kolejową na rynku międzynarodowym — mówi Krzysztof Niemiec, członek zarządu CTL Logistics, do której należy CTL Rail.
Przewoźnik, jako jedyna polska firma z branży, jest obecny za Odrą od dawna. Wozi m.in. węgiel, koks, cement. W drugą stronę pociągami CTL przyjeżdżają do Polski głównie wyroby chemiczne.
— Powoli zmieniamy specjalizację. Dotąd przeważał transport węgla i koksu. Teraz koncentrujemy się na transporcie chemikaliów i paliw — mówi Krzysztof Niemiec.
W 2006 r. pociągi należące do grupy przewiozły 15,2 mln ton ładunku.
Firma nie podaje wartości kontraktu z koncernem Total.