CU zdobyło już 17,3 proc. rynku
W GÓRĘ: Jarosław Myjak, prezes życiowego Commercial Union, planuje do końca tego roku zwiększenie lokat z ubezpieczeń na życie i emerytalnych. fot. Borys Skrzyński
W 1998 r. znacznie wzrósł ubezpieczeniowy portfel obu towarzystw Commercial Union — życiowego i majątkowego, działających na polskim rynku od 1991 roku.
Składka przypisana brutto życiowego CU wzrosła w porównaniu z rokiem 1997 o 49 proc. i wyniosła prawie miliard złotych. Natomiast majątkowy CU zanotował wzrost w składce brutto o 71 proc. (zebrał prawie 24 mln zł).
Tym samym CU na Życie zdobyło po 3 kwartałach 1998 roku 17,3 proc. polskiego rynku, a jego zysk netto w całym roku 1998 wyniósł 95, 86 mln złotych — o 59 proc. więcej niż w roku 1997. Wartość lokat w CU na Życie wzrosła w tym czasie ponad dwukrotnie (o 112 proc.), a poziom rezerw techniczno-ubezpieczeniowych na dzień 31 grudnia 1998 roku przekroczył 1,2 mld złotych.
W ubiegłym roku życiowe CU sprzedało 270 tys. polis. Według Jarosława Myjaka, prezesa towarzystwa, Commercial Union planuje zwiększenie do końca tego roku lokat z ubezpieczeń na życie i ubezpieczeń emerytalnych (PTE) z obecnych 1 mld 196 mln do 2 mld zł.
Ryszard Bociong, prezes siostrzanej spółki CU w Polsce-Commercial Union Polska-Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych, powiedział, że firma specjalizująca się w ubezpieczeniach dla przedsiębiorstw, w ubiegłym roku osiągnęła zysk netto w wysokości 2 mln 937 tys. zł (wobec 2 mln 155 tys zł straty w 1997 roku) KO