W II kw. grupa Cyber_Folks zwiększyła przychody o 32 proc. r/r — do 154 mln zł. Tym samym był to rekordowy dla niej kwartał. Skorygowana EBITDA wyniosła 42 mln zł, co oznacza 21-procentowy wzrost, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 17,8 mln zł i był wyższy r/r o 72 proc.
— Jesteśmy na giełdzie od siedmiu lat, utrzymujemy tempo wzrostu i jesteśmy w stanie nadal je utrzymywać. Krótkoterminowo jest to możliwe dzięki palecie produktów, ich nowym wersjom oraz nowym klientom. Długoterminowy wzrost będzie możliwy dzięki budowie nowych produktów jak _Stores czy _Now — mówi Jakub Dwernicki, prezes Cyber_Folks.
W ostatnim czasie spółka sporo wydaje na rozwój nowych produktów, szczególnie z obszaru e-commerce, o czym prezes Cyber_Folks mówił w wywiadzie dla PB. Jednym z takich produktów jest kreator sklepów internetowych _Stores. Obecnie liczba aktywnych sklepów _Stores przekracza 1,25 tys. i dynamicznie rośnie, wspierana m.in. nakładami na marketing.
— Na razie nie zarabiamy na _Stores. Minie kilka kwartałów, zanim stanie się rentowny, ale to naturalne w przypadku takiego produktu — mówi Jakub Dwernicki.
Wkrótce Cyber_Folks ma zaoferować nową wersję sklepu _Stores 2.0, która mocno poszerzy rynek docelowy. Kolejnym nowym produktem, z którym wiąże duże nadzieje, jest kreator stron internetowych _Now. Obecnie ma 137 klientów na to rozwiązanie, a celem jest zwiększenie ich do ponad 500 do końca roku. Tylko na polskim rynku chce ich zdobywać co najmniej 150 miesięcznie. Przygotowuje się też do wejścia z _Now na rynek USA.
— Chcemy tam zadebiutować jeszcze w tym miesiącu. Spółka działająca na tym rynku już powstała — mówi Jakub Dwernicki.