Cyfrowi tubylcy zmuszą do wdrożeń

opublikowano: 29-08-2017, 22:00

Polacy chcą używać w pracy technologii konsumenckich. Celują w tym milenialsi.

Tradycyjne metody zarządzania pracownikami nie zwiększają ich zaangażowania i efektywności — twierdzi niemal sześciu na 10 menedżerów wyższego szczebla ankietowanych przez firmę Deloitte. Tym bardziej stare patenty nie sprawdzają się w przypadku młodych, zwanych milenialsami lub pokoleniem Y (urodzeni w latach 80. i 90.), którzy za niecałą dekadę będą stanowić aż 75 proc. siły roboczej na świecie. Lekceważenie oczekiwań tej grupy oznacza proszenie się o kłopoty. Tak uważa Teresa Olszewska, prezes Gavdi Polska. Przypomina, że igreki to digitalni tubylcy — z cyfrowymi technologiami mają do czynienia niemal od kołyski i nawet sobie nie wyobrażają pracy bez mediów społecznościowych, aplikacji i elektroniki konsumenckiej. — Firmy, którą chcą stworzyć nowoczesne i intuicyjne środowisko pracy, powinny postawić na rozwiązania zawierające funkcjonalności z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Przykładem może być SAP SuccessFactors JAM — wewnątrzfirmowy portal, który idealnie sprawdza się w wielostronnej wymianie wiedzy, informacji, multimediów i pracy zespołowej — mówi Teresa Olszewska. Z duchem czasu idzie też agencja doradztwa personalnego Work Service (WS), która stworzyła własny system IT dopasowanydo potrzeb kandydatów, pracowników i pracodawców. Piotr Adamczyk, dyrektor działu IT w WS, zapewnia, że portal to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Dodaje, że wiele osób korzysta dziś z usług bankowych i robi zakupy przez telefon. Dlaczego więc zdalnie nie miałyby zarządzać sprawami, które wiążą się z pracą? — Dzięki naszej aplikacji, której pobranie nic nie kosztuje, można zyskać dostęp do różnych ofert pracy — tymczasowej, stałej i zagranicznej, a także na bieżąco zarządzać swoją karierą zawodową. Interfejs jest na tyle czytelny, przyjazny, intuicyjny, że z obsługą poradzą sobie nawet ludzie nieużywający na co dzień smartfonów — tłumaczy dyrektor Adamczyk. A Olgierd Cygan, lider Deloitte Digital CE, dodaje, że od cyfryzacji biznesu nie ma ucieczki, bo coraz częstsze i bardziej zaawansowane korzystanie z IT w życiu osobistym wpływa na nasze zachowania w pracy. — Różnimy się wykształceniem, rodzajem obowiązków, miejscem w hierarchii służbowej. Mimo to prywatnie z nowinek cyfrowych korzystamy w podobnym stopniu — zaznacza Olgierd Cygan. 84 proc. uczestników sondażu Deloitte’a twierdzi, że ich firmy powinny sięgać po najnowsze technologie. Tylko 11 proc. pracowników umysłowych narzeka, że ich kontakt z innowacjami cyfrowymi w pracy jest raczej sporadyczny. Wśród pracowników fizycznych utyskuje na to ponad połowa badanych.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane