Cyfrowi tubylcy zmuszą do wdrożeń

Polacy chcą używać w pracy technologii konsumenckich. Celują w tym milenialsi.

Tradycyjne metody zarządzania pracownikami nie zwiększają ich zaangażowania i efektywności — twierdzi niemal sześciu na 10 menedżerów wyższego szczebla ankietowanych przez firmę Deloitte. Tym bardziej stare patenty nie sprawdzają się w przypadku młodych, zwanych milenialsami lub pokoleniem Y (urodzeni w latach 80. i 90.), którzy za niecałą dekadę będą stanowić aż 75 proc. siły roboczej na świecie. Lekceważenie oczekiwań tej grupy oznacza proszenie się o kłopoty. Tak uważa Teresa Olszewska, prezes Gavdi Polska. Przypomina, że igreki to digitalni tubylcy — z cyfrowymi technologiami mają do czynienia niemal od kołyski i nawet sobie nie wyobrażają pracy bez mediów społecznościowych, aplikacji i elektroniki konsumenckiej. — Firmy, którą chcą stworzyć nowoczesne i intuicyjne środowisko pracy, powinny postawić na rozwiązania zawierające funkcjonalności z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Przykładem może być SAP SuccessFactors JAM — wewnątrzfirmowy portal, który idealnie sprawdza się w wielostronnej wymianie wiedzy, informacji, multimediów i pracy zespołowej — mówi Teresa Olszewska. Z duchem czasu idzie też agencja doradztwa personalnego Work Service (WS), która stworzyła własny system IT dopasowanydo potrzeb kandydatów, pracowników i pracodawców. Piotr Adamczyk, dyrektor działu IT w WS, zapewnia, że portal to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Dodaje, że wiele osób korzysta dziś z usług bankowych i robi zakupy przez telefon. Dlaczego więc zdalnie nie miałyby zarządzać sprawami, które wiążą się z pracą? — Dzięki naszej aplikacji, której pobranie nic nie kosztuje, można zyskać dostęp do różnych ofert pracy — tymczasowej, stałej i zagranicznej, a także na bieżąco zarządzać swoją karierą zawodową. Interfejs jest na tyle czytelny, przyjazny, intuicyjny, że z obsługą poradzą sobie nawet ludzie nieużywający na co dzień smartfonów — tłumaczy dyrektor Adamczyk. A Olgierd Cygan, lider Deloitte Digital CE, dodaje, że od cyfryzacji biznesu nie ma ucieczki, bo coraz częstsze i bardziej zaawansowane korzystanie z IT w życiu osobistym wpływa na nasze zachowania w pracy. — Różnimy się wykształceniem, rodzajem obowiązków, miejscem w hierarchii służbowej. Mimo to prywatnie z nowinek cyfrowych korzystamy w podobnym stopniu — zaznacza Olgierd Cygan. 84 proc. uczestników sondażu Deloitte’a twierdzi, że ich firmy powinny sięgać po najnowsze technologie. Tylko 11 proc. pracowników umysłowych narzeka, że ich kontakt z innowacjami cyfrowymi w pracy jest raczej sporadyczny. Wśród pracowników fizycznych utyskuje na to ponad połowa badanych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Cyfrowi tubylcy zmuszą do wdrożeń