Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przeprowadziła ankietę wśród laureatów konkursu dotacyjnego „100 najlepszych projektów na zwiększenie poziomu cyfryzacji w firmie”. Aż 85 proc. beneficjentów po zakończeniu zgłoszonych przedsięwzięć planuje rozwijać je dalej.

Przypomnijmy: przedstawiciele PARP nagrodzili najlepszych twórców niebanalnych projektów cyfrowych. Dzięki wsparciu rządowej agencji laureaci konkursu przeprowadzili technologiczne zmiany w swoich firmach.
Z ankiety PARP wynika, że 82 proc. badanych przedsiębiorców nie ma wątpliwości, że ich projekty przyczynią się do rozwoju kompetencji cyfrowych ich pracowników. Ponad połowa przedstawicieli biznesu deklaruje, że po zakończeniu projektów będzie nadal wzmacniać wspomniane kompetencje zawodowe wśród swoich podwładnych.
Konkurs PARP został ogłoszony w trakcie pierwszej fali pandemii. Dlatego znaczna część zgłoszonych przedsięwzięć dotyczyła procesów cyfrowych ułatwiających firmom działanie na rynku w warunkach wielu ograniczeń. Większość projektów dotyczyła m.in. usług cyfrowych i marketingowych. Nie zabrakło też przedsięwzięć związanych z zarządzaniem procesami produkcyjnymi.
Najwięcej nagrodzonych przedsiębiorstw było wśród mikrofirm. Stanowiły one 72 proc. wszystkich laureatów. Natomiast małych i średnich przedsiębiorstw było odpowiednio 15 proc. i 13 proc.
– Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród laureatów konkursu pokazują, że w najbliższej przyszłości firmy będą rozwijały kompetencje pracowników w dziedzinie analityki danych, automatyzacji pracy biurowej, obsługi on-line klientów, uczenia maszynowego i prowadzenia kampanii w mediach społecznościowych – mówi Paulina Zadura, dyrektor departamentu analiz i strategii w PARP.
Z ankiety PARP wynika ponadto, że dla ponad trzy czwarte laureatów realizacja projektów zgłoszonych do konkursu miała pozytywny wpływ na rozwój ich firm. Natomiast 17 proc. beneficjentów uważa, że przedsięwzięcia pomogły im utrzymać dotychczasową działalność gospodarczą. Tylko 6 proc. przedstawicieli biznesu jest zdania, że zgłoszone do konkursu projekty nie miały większego znaczenia dla ich firm, bo tylko częściowo rozwiązały problemy.
