Cypr chce zwabić turystów z Polski

Karolina Guzińska
opublikowano: 2000-07-18 00:00

Cypr chce zwabić turystów z Polski

JAK WIATR: Aeleos to greckie słowo oznaczające boga wiatru. Przez 67 lat istnienia firmy na rynku udowodniliśmy, że reagujemy na wszystkie zmiany wiatru na rynku — deklaruje Andros Kittiris, szef działu turystyki przyjazdowej Aelos Travel. Obok (od lewej) Maria Baumgartner z TUI Polska, Olga Christodoulides z Aelos Travel i Stelios Eliades z działu marketingu hoteli Atlantica.

W warszawskim hotelu Sheraton odbyła się promocja Cypru. Prezentacja egzotycznej oferty turystycznej skierowana była do przedstawicieli polskich biur podróży. Inicjatorem imprezy było TUI Polska.

Film promujący Cypr i jego atrakcje turystyczne zaprezentowali w Polsce przedstawiciele biura podróży Aelos Travel i sieci hoteli Atlantica, cypryjscy partnerzy TUI Group. W promocję wyspy, u brzegów której, według legendy, narodziła się bogini Afrodyta, zaangażowali się również LOT Charters i Cypryjska Organizacja Turystyczna w Polsce.

— Zorganizowaliśmy to spotkanie, aby zaprezentować naszym agentom atrakcje turystyczne Cypru. Zdecydowaliśmy się na promocję tej stosunkowo mało znanej w Polsce wyspy, ponieważ zasługuje ona na zainteresowanie. Jedynym przemysłem Cypru jest turystyka, więc mieszkańcy wyspy starają się, aby turyści czuli się jak goście, a nie jak klienci. Z wyjazdów na Cypr nie ma reklamacji — twierdzi Maria Baumgartner z biura podróży TUI Polska.

Jej zdaniem, jedną z największych atrakcji wypoczynku na Cyprze jest możliwość kilkudniowych wycieczek, statkiem lub samolotem, do Izraela, Jordanii i Libanu. Andros Kittiris, szef działu turystyki przyjazdowej Aelos Travel, zachęcał do odwiedzania Cypru także w lutym lub marcu.

— Jest to pora, którą nazywamy magicznym kwitnieniem. Organizujemy wtedy specjalne wycieczki, podczas których turyści mogą podziwiać kwitnące drzewa migdałowe i dzikie kwiaty — zachęca.

Jednak Cypr to nie tylko cel wyjazdów wakacyjnych. Wyspa jest także miejscem chętnie wybieranym — również przez polskie firmy — na zorganizowanie konferencji. W 1999 r. TUI Polska wyekspediowało w tym celu na Cypr około 300 osób.