Czarny czwartek na flagowym okręcie Agory

DI
09-01-2009, 00:00

Zwolnienia w redakcji "Gazety Wyborczej". Pracę straciło m.in. kilku znanych dziennikarzy i redaktorów.

Zwolnienia w redakcji "Gazety Wyborczej". Pracę straciło m.in. kilku znanych dziennikarzy i redaktorów.

Agora przystąpiła do redukcji zatrudnienia. Jak dowiedzieliśmy się z dwóch niezależnych źródeł, w czwartek wypowiedziano umowy o pracę wieloletnim dziennikarzom i redaktorom "Gazety Wyborczej". Wśród nich jest co najmniej kilka znanych nazwisk. Pracę stracił m.in. Wojciech Załuska z działu politycznego, sekretarz redakcji Łukasz Ramlau, Zbigniew Domaszewicz z działu gospodarczego i Maciej Kuźmicz z działu Świat (dwaj ostatni byli wielokrotnie nominowani do prestiżowej nagrody miesięcznika "Press").

— Rozpacz. Tak smutnego dnia w naszej redakcji nie pamiętam — mówi nam znana dziennikarka "Gazety", która zastrzega anonimowość.

— Wielu starszych pracowników wysłano na emeryturę. Młodszych, wśród których nie brakuje osób niedawno przyjętych, zwolniono. Niektórym znanym dziennikarzom zmieniono umowy o pracę. Zaproponowano im przejście na wierszówkę — mówi nam jeden z pracowników Agory.

Zwolnienia w "Gazecie" nie są zaskoczeniem. Giełdowa spółka poinformowała o takich planach tuż przed Sylwestrem. W komunikacie bieżącym ujawniła wtedy, że zwolnieniami ma zostać objętych do 300 osób. To około 7,5 proc. wszystkich zatrudnionych w grupie.

— O planach redukcji zatrudnienia rzeczywiście informowano. Nikt jednak nie przypuszczał, że pracę stracą tak doświadczeni pracownicy warszawskiej redakcji — mówi nam dziennikarz rozżalony atmosferą w "Gazecie".

W grudniowym komunikacie Agory czytamy, że "celem planu poprawy efektywności operacyjnej jest dostosowanie grupy do trudniejszego rynkowo okresu związanego z oczekiwanym spowolnieniem gospodarczym i kryzysem na rynkach finansowych". Agora wstępnie oszacowała, że koszty zwolnień grupowych wyniosą 8,5 mln zł. Zaznaczyła, że obciążą one wynik finansowy 2008 r.

Przypomnijmy, że w trzech pierwszych kwartałach ubiegłego roku grupa Agory miała 54,1 mln zł zysku wobec 73,8 mln zł rok wcześniej. Obroty wyniosły odpowiednio 941,8 mln zł wobec 919,8 mln zł. Według najnowszych dostępnych danych, w listopadzie 2008 r. rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wyniosło 409 tys. To o 5,5 proc. mniej, niż w listopadzie 2007 r. i o 3,4 proc. mniej, niż w październiku 2008 r.

Agora planuje kolejny program wykupu własnych akcji w celu ich umorzenia, przeznaczając nań do 19 mln zł. Zgodę ma dać walne 12 lutego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Czarny czwartek na flagowym okręcie Agory