Aż 62 proc. użytkowników wskazuje, że ich oczekiwania dotyczące funkcjonowania aplikacji są obecnie znacznie wyższe niż dwa lata temu, a 64 proc. uważa, że są teraz mniej wyrozumiali dla usług niskiej jakości. Reprezentanci tzw. pokolenia aplikacji, czyli osoby w wieku 18-34 lat, domagają się najbardziej innowacyjnych, intuicyjnych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych. W związku z tym czują się upoważnieni do porzucenia każdej aplikacji, która nie spełnia ich oczekiwań – wynika z najnowszego badania Cisco AppDynamics, „The App Attention Index 2023: Beware the Application Generation”.
Nieodłączna część życia
Przedstawiciele pokolenia aplikacji, dla których rozwiązania cyfrowe były pomocne w zdobywaniu wykształcenia, rozpoczynaniu kariery i kontakcie z bliskimi w trakcie pandemii, mają największe wymagania co do technologicznych rozwiązań. To najbardziej aktywni konsumenci usług cyfrowych – w ciągu miesiąca korzystają średnio z 41 różnych aplikacji (dla porównania, osoby w wieku 35 lat i starsze – 30 aplikacji).
Dlatego też pozostają bezlitośni wobec marek, które oferują usługi niskiej jakości. Nieustannie oceniają przydatność rozwiązań cyfrowych, z których korzystają i dokonują analizy przed pobraniem nowych aplikacji. Jednocześnie są zmotywowani do pozbycia się „bałaganu” na swoich urządzeniach. Chcą, aby każde cyfrowe doświadczenie wnosiło wartość dodaną do ich życia i są dumni, że korzystają tylko z tych najlepszych.
Przejaw braku szacunku
Młodzi konsumenci są sfrustrowani markami, które dostarczają złe usługi cyfrowe, a aż 94 proc. użytkowników przyznaje, że spotkało się z tym problemem w ciągu roku. Uważają niską jakość takich produktów za przejaw braku szacunku ze strony producenta. Dlatego w ciągu ostatnich 12 miesięcy usuwali średnio siedem aplikacji ze swoich urządzeń. Co więcej, przedstawiciele tej grupy chcą chronić swoich znajomych - aż 70 proc. badanych jest gotowych przestrzec innych przed niedziałającymi usługami cyfrowymi. Co to oznacza dla biznesu?
- Przesłanie jest jasne: nawet jeden błąd aplikacji może spowodować, że duża część klientów usunie swoje konta. Ewaluacja aplikacji ma zatem kluczowe znaczenie dla firm, które chcą zapewnić konsumentom doświadczenia cyfrowe najwyższej jakości. Tylko wtedy zespoły IT mogą szybko wykrywać i rozwiązywać problemy z dostępnością, wydajnością i bezpieczeństwem aplikacji, zanim wpłynie to na użytkowników końcowych. Marki muszą zdać sobie sprawę, że działają teraz w świecie, w którym odpowiednie doświadczenie cyfrowe jest podstawą udanego biznesu. Pokolenie aplikacji jest zdeterminowane, by korzystać tylko z najbardziej innowacyjnych, wydajnych i bezpiecznych usług cyfrowych – podkreśla Ronak Desai, wiceprezes i dyrektor generalny Cisco Full-Stack Observability i AppDynamics.
