Jak wynika z nieoficjalnych informacji agencji, niektórzy klienci instytucjonalni banku nie byli w stanie dokonywać transakcji. Rzecznik JP Morgana odmówił udzielenia komentarza.
Wcześniej problemy z poprawnym działaniem sygnalizowały inne podmioty z rynku finansowego, m.in. londyńska giełda, McDonald's i United Airlines.
Za gros problemów obwiniany jest m.in. Microsoft. Amerykańska firma twierdzi, że bada zakłócenia w usługach w chmurze w USA oraz problem wpływający na wiele jej aplikacji i usług. Podjęła już w celu rozwiązania tej sytuacji działania naprawcze.
Przerwa w działaniu usługi rozpoczęła się w nocy z czwartku na piątek polskiego czasu, a część klientów Microsoftu odnotowała problemy z wieloma usługami Azure.
To platforma przetwarzania w chmurze udostępniająca usługi tworzenia, wdrażania i zarządzania aplikacjami i usługami. Microsoft poinformował również o kłopotach jakie stwarzać mogą inne jego aplikacje oraz usługa pakietu Microsoft 365.
Eksperci wskazują, że Microsoft może być odpowiedzialny tylko za część problemów. Prawdopodobnie winę można też przypisać Crowdstrike, globalnej firmie zajmującej się cyberbezpieczeństwem.
