Czesi postawili na Polaka

Konrad Komarczuk zostanie nowym szefem Fortuny. Lokalny menedżer ma przyspieszyć rozwój bukmachera należącego do Penty

Polski oddział Fortuna Entertainment Group, największej firmy bukmacherskiej w regionie, notowanej na giełdach w Warszawie, Pradze i Amsterdamie, będzie miał nowego szefa. Jak dowiedział się „PB”, 1 grudnia dyrektorem generalnym zostanie Konrad Komarczuk. Przez ostatnie 7 lat menedżer był związany z Totalizatorem Sportowym, do niedawna kierował departamentem innowacji i rozwoju produktów. — Potwierdzam. Fortuna to gracz o bardzo mocnej pozycji w Polsce, a rynek w przyszłym roku będzie dynamicznie się zmieniał. To oznacza spore wyzwania, dlatego przyjąłem propozycję — mówi Konrad Komarczuk.

TRANSFER Z MONOPOLU:
Zobacz więcej

TRANSFER Z MONOPOLU:

Konrad Komarczuk odpowiadał w Totalizatorze Sportowym za rozwój. Jednym z poważnie rozważanych kierunków było wejście państwowej firmy w zakłady bukmacherskie. Pomysł nie został jednak zrealizowany. Marek Wiśniewski

Będzie się działo

Nowy prezes zastąpi Konrada Łabudka, który tymczasowo zarządzał spółką po rezygnacji Alesa Dobesa. Dotychczas Czesi stawiali na krajan, po raz pierwszy wybrali Polaka. Według naszych ustaleń, ma to związek z planami biznesowymi. Chcą mocniej zaistnieć na naszym rynku i uznali, że do tego potrzebują kogoś, kto świetnie orientuje się w lokalnych uwarunkowaniach.

Konrad Komarczuk potwierdza, że Fortuna chce mocno rosnąć w Polsce, a jednocześnie musi sprostać wyzwaniom związanym ze zmianą prawa. Przepisy przygotowane przez rząd i notyfikowane w Komisji Europejskiej zakładają m.in. możliwość blokowania stron bukmacherów niezarejestrowanych w Polsce czy płatności na rzecz takich firm.

— Rynek zostanie w końcu lepiej uregulowany i trudniej będzie działać firmom, które nie są w Polsce zarejestrowane, a do których — wedle szacunków — trafia ok. 5 mld zł od polskich graczy. To oznacza, że bukmacherzy działający legalnie i płacący tu podatki mogą liczyć na wzrost liczby klientów.

To duże wyzwanie, na które musimy się przygotować. Chcemy dalej rozbudowywać sieć punktów, bo w przeliczeniu na mieszkańca jest ich dużo mniej niż na rynkach zachodnich. Spodziewamy się też szybszego rozwoju rynku zakładów online. Polski rynek rośnie zresztą nawet bez zmian w prawie i daleko mu do wyczerpania potencjału, a Fortuna ma ambicję rosnąć jeszcze szybciej — mówi Konrad Komarczuk.

Z wiatrem i pod wiatr

Utrudnienie życia niezarejestrowanym rywalom pomoże Fortunie, ale może też zaostrzyć konkurencję, bo jest prawdopodobne, że przynajmniej niektóre firmy zdecydują się zarejestrować działalność. Obecnie o pozycję lidera legalnej części rynku Czesi ostro rywalizują z STS. Głównym polem walki marketingowej jest piłkarska Ekstraklasa: Fortuna jest głównym sponsorem Legii Warszawa, a STS — Lecha Poznań.

Oprócz korzystnych zmian w prawie pojawiają się projekty niesprzyjające bukmacherom. Na etapie prac w sejmowej komisji poprawki próbuje przeforsować ekipa Jarosława Gowina, wicepremiera i ministra nauki. Chce m.in. umożliwić reklamę usług bukmacherskich (obecnie jest zakazana, można tylko informować o sponsorowaniu). Problem w tym, że nowe reguły mają objąć wszystkie firmy, również niezarejestrowane w Polsce i niepłacące u nas podatków. Według ekspertów, nie mają jednak szans na wejście w życie. © Ⓟ

Biznes się toczy

Fortuna jest w Polsce od lat, ma obecnie około 500 punktów i zatrudnia 1000 pracowników. Od października 2010 r. jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka nie podaje, jakie wyniki wypracowuje w Polsce, ale całość biznesu rozwija się dynamicznie. W ciągu trzech kwartałów przyjęła zakłady o wartości 756 mln EUR (3,35 mld zł), o 22,9 proc. więcej niż przed rokiem. Wygrane wzrosły o 14,4 proc., do 120,2 mln EUR (531 mln zł). Skonsolidowany wynik EBITDA był jednak o 9,9 proc. niższy i wyniósł 15,9 mln EUR (70,4 mln zł).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Czesi postawili na Polaka