Czesi zarabiają miliardy koron na turystyce

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 17-01-2005, 14:25

W ubiegłym roku wpływy z zagranicznej turystyki przyjazdowej wyniosły w Czechach 105-110 mld koron (ok. 15,8-16,5 mld zł) - wynika ze specjalistycznych danych zaprezentowanych w czasie konferencji o rozwoju ruchu turystycznego w Czechach, zorganizowanej podczas weekendowych targów turystycznych "Go" w Brnie.

W ubiegłym roku wpływy z zagranicznej turystyki przyjazdowej wyniosły w Czechach 105-110 mld koron (ok. 15,8-16,5 mld zł) - wynika ze specjalistycznych danych zaprezentowanych w czasie konferencji o rozwoju ruchu turystycznego w Czechach, zorganizowanej podczas weekendowych targów turystycznych "Go" w Brnie.

Według specjalistów, pod względem liczby odwiedzających Czechy zagranicznych turystów już od kilku lat utrzymuje się tendencja wzrostowa, którą - jedynie na krótko - zahamowały katastrofalne powodzie w 2002 r. Dochody z turystyki wyniosły wtedy 96 mld koron (ok. 14,4 mld zł). Tylko regiony turystyczne w Czechach (głównie ośrodki sportów zimowych) odwiedziło w ub.r. ponad 5 mln turystów z zagranicy, głównie z Holandii i Danii, ale także z Hiszpanii i Włoch. W kilku regionach podgórskich holenderskie firmy wybudowały nawet całe wioski, w których od wiosny do jesieni mieszkają holenderscy emeryci.

Eksperci oceniają, że zamiast przyjazdów zorganizowanych (regulacje podatkowe wprowadzone w maju 2004 roku sprawiły, że wycieczki są obecnie droższe) do Czech coraz częściej przyjeżdżać będą turyści indywidualni. Oczekuje się zasadniczego wzrostu liczby turystów przede wszystkim z Rosji i z Chin.

Dochody z ruchu turystycznego stanowią w Czechach 5-6 proc. Produktu Krajowego Brutto (PKB). Po przemyśle motoryzacyjnym jest to drugi największy segment czeskiej gospodarki. Zatrudnia bezpośrednio 2,5 proc. osób w wieku produkcyjnym, a w gałęziach współpracujących daje pracę kolejnym ponad 10 proc.

W 2004 r. na wsparcie działalności uzdrowisk, ośrodków rekreacyjno-sportowych i promocję Czech, czeski rząd przeznaczył ponad 150 mln koron (ok. 22,5 mln zł). Na wsparcie ruchu turystycznego Czechy mogą też czerpać z funduszy Unii Europejskiej. To końca 2006 r. mogą wykorzystać w sumie 3,6 mld koron (ok. 540 mln zł).

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane