Cztery kąty z "Rodziną"

DI
opublikowano: 05-10-2009, 15:44

Już co czwarte dostępne na rynku mieszkanie można kupić w programie „Rodzina na swoim” - wynika z analiz Tabelaofert.pl.

Zeszłotygodniowa zmiana wielkości wskaźników cen mkw. programu „Rodzina na swoim” zamieszała w ofercie deweloperów. Wzrosty w Krakowie, Wrocławiu i okolicach Warszawy oraz spadek w Poznaniu, to najważniejsze informacje dla deweloperów oraz poszukujących własnego „M”

Informacje o nowych wysokościach wskaźników z pewnością najbardziej ucieszyły budujących w okolicach Warszawy oraz w Krakowie.
Przypomnijmy, że w III kwartale jedynie co dziesiąte mieszkanie poza granicami Warszawy mogło być objęte programem rządowym. Od 1 października aż 40% mieszkań spełnia kryteria dopłat. Co istotne, jak wynika z danych serwisu tabelaofert.pl, aż połowa inwestycji z okolic Warszawy posiada co najmniej jedną ofertę „programową”.
Równie dobre informacje dotyczą Krakowa. Co trzecia inwestycja oferuje mieszkania z dopłatą. Dotychczas takich ofert niemal w Krakowie nie było, zatem należy się spodziewać dużej ofensywy marketingowej ze strony krakowskich firm deweloperskich.
Nieznaczne wzrosty liczby ofert programu RnS odnotowano we Wrocławiu w Łodzi i na Śląsku. W Trójmieście wskaźnik pozostał na poziomie z III kwartału, zatem nie wpłynął na liczbę ofert dostępnych w programie.

Jedynym miastem, w którym obniżono wskaźnik, jest Poznań. Obecnie wynosi on 7 063 zł/mkw. i jest mniejszy o 161 zł, niż w III kwartale 2009r. Liczba dostępnych ofert automatycznie zmniejszyła się o ok. 6%. Jest jednak bardzo prawdopodobne, że deweloperzy dostosują poziom cenowy mieszkań do nowej wysokości wskaźnika. To przywróci dotychczasowy poziom liczby mieszkań dostępnych w programie „Rodzina na swoim”.

Ogółem, biorąc pod uwagę dane dla wszystkich aglomeracji, liczba mieszkań objętych programem wzrosła o 7% i wynosi obecnie 26% całkowitej liczby ofert mieszkaniowych. Wzrosła również liczba inwestycji (o 10%), które posiadają takie oferty. W IV kwartale w aż 43% inwestycji dostępne są oferty objęte dopłatami.

None
None
Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane