Czy TVP może produkować leki

JBR
opublikowano: 14-03-2007, 00:00

Trzeba móc prowadzić działalność, żeby rejestrować dla niej markę — dowiedziała się TVP.

Trzeba móc prowadzić działalność, żeby rejestrować dla niej markę — dowiedziała się TVP.

TVP broniła przed Naczelnym Sądem Administracyjnym (NSA) marki „Pegaz”. Program pod tą nazwą nadawała przez 45 lat. Markę zarejestrowała jednak nie tylko dla programów telewizyjnych, ale dla szerokiego asortymentu towarów, w tym… farmaceutyków. Zaprotestował koncern farmaceutyczny F. Hoffmann-La Roche i doprowadził do unieważnienia „Pegaza” w klasie farmaceutyków. La Roche produkuje lek pod nazwą „Pegasys” i obawiał się, że marka TVP będzie z nim mylona. Rok temu wojewódzki sąd administracyjny uznał, że nie trzeba prowadzić danej działalności, by rejestrować dla niej markę. Wczoraj skargą na ten wyrok zajął się NSA.

— TVP podlega pod ustawę o radiofonii i telewizji. Jest tam dużo zadań, ale nie ma mowy o produkcji leków. Trzeba wytwarzać dane towary, by zastrzec dla nich znak towarowy. Przecież to tak, jakby bank wpisał sobie do statutu produkcję nawozów — mówił prof. Ryszard Skubisz, reprezentujący szwajcarski koncern.

— TVP ma też prawo do prowadzenia innej działalności i korzystania ze swojego dorobku. Nie chcemy, żeby powtórzył się casus sieci sklepów 5-10-15, która zawłaszczyła nazwę naszego programu. Być może jakiś producent leków poprosi nas o licencję na „Pegaza”— bronił marki Henryk Zawadzki, rzecznik patentowy TVP.

NSA zwrócił sprawę sądowi wojewódzkiemu.

— Sąd jest liberalny, ale nie aż tak. Inaczej przepis mówiący, że przedsiębiorca może rejestrować znak tylko dla towarów będących przedmiotem jego działalności, byłby martwy — stwierdził sędzia Jan Bała.

Aby rejestrować markę dla pewnych towarów, przedsiębiorca musi być uprawniony do ich wytwarzania.

— Należy zbadać ustawę o radiofonii i statut TVP, żeby stwierdzić, czy spółka była uprawniona do produkcji leków — uściślił sędzia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JBR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu