Daewoo Życie ma nowe produkty

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 1999-12-01 00:00

Daewoo Życie ma nowe produkty

SIŁA SPOKOJU: W niektórych spółkach grupy Daewoo ubezpieczamy 90 proc. załogi, w części konkurujemy z PZU. Obecnie przeprowadzamy prezentacje i konsultacje w firmach. Niczego jednak nie robimy na siłę — mówi Anatol Adamski, prezes Daewoo Życie TU.

Daewoo Życie TU po ośmiu miesiącach działalności wprowadziło pięć z dziesięciu planowanych produktów. Resztę, oprócz grupowych ubezpieczeń z funduszem inwestycyjnym, zaoferuje do końca stycznia. Prezes firmy zapewnia, że kłopoty koncernu Daewoo nie mają wpływu na sytuację TU.

Działające od ponad ośmiu miesięcy Daewoo Życie Towarzystwo Ubezpieczeniowe wprowadziło dotychczas pięć produktów. Są to ubezpieczenia grupowe: na wypadek śmierci i kalectwa, Rodzina (dla pracowników Daewoo) i Pracownik oraz ubezpieczenia dla kupujących w kredycie auta Daewoo i indywidualne ubezpieczenie na życie i dożycie.

— Mamy już ponad 3 tys. ubezpieczonych w ponad 60 grupach. Do końca roku będzie ich około 4 tys. W ubezpieczeniach indywidualnych wnioski zaczną spływać w grudniu — mówi Anatol Adamski, prezes Daewoo Życie.

Firma wprowadzi grupowe ubezpieczenia z funduszem inwestycyjnym z chwilą nowelizacji ustawy o pracowniczych programach emerytalnych. Zdaniem Anatola Adamskiego, towarzystwo ma silne zaplecze do tworzenia produktu grupowego w III filarze w postaci pracowników Daewoo Motor.

Pozostałe produkty, w tym indywidualne ubezpieczenia z funduszem inwestycyjnym, wejdą jeszcze z końcem roku bądź do końca stycznia roku 2000. Towarzystwo planuje już pozyskanie 800 agentów.

W tym roku przypis składki powinien wynieść 3-3,5 mln zł. Zdaniem prezesa, na koniec roku 2000 r. może ona wzrosnąć do 30 mln zł. Wpływ składek miesięcznie sięga obecnie 800 tys.-1 mln zł.

— Zgodnie z trzyletnim biznesplanem, kapitał ma wzrosnąć z 10 mln zł do 30 mln zł. W przyszłym roku zostanie podniesiony do co najmniej 18 mln zł. Nasi właściciele zapewniają, że towarzystwu nic nie grozi, bowiem nie należy ono do sektorów restrukturyzowanych przez koncern — twierdzi Anatol Adamski.

W ciągu trzech lat TU chce znaleźć się pod koniec pierwszej dziesiątki towarzystw. Główna składka budowana będzie w oparciu o zabezpieczenie sprzedaży aut Daewoo.