Daimler tnie koszty i wydatki

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 07-10-2020, 07:55
aktualizacja: 07-10-2020, 07:55

Koncern Daimler zapowiedział gruntowną redukcje kosztów i wydatków. Niemiecki producent samochodów robi to w ramach przeglądu strategii mającej uczynić z Mercedes-Benz jeszcze bardziej luksusową markę, informuje Reuters.

Cięcia mają dotyczyć kosztów stałych, wydatków inwestycyjnych oraz na badania i rozwój i sięgać 20 proc. do roku 2025.

Centrala koncernu Daimler w Stuttgarcie
fot. Bloomberg

Mercedes-Benz planuje osiągnąć dwucyfrowy zwrot z marży na sprzedaży poprzez podwojenie sprzedaży samochodów marki Maybach oraz zwiększenie sprzedaży pokrewnych AMG i G-Wagon, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów i zwiększeniu korzyści skali na nowych platformach.

Firma ma stawiać większy nacisk na marże niż na wolumeny sprzedaży. Wśród podejmowanych decyzji ma być m.in. dotycząca opcji wycofania manualnych skrzyń biegów i ograniczenia różnorodności oferowanych silników spalinowych o 70 proc. do 2030 r. Skróceniu ma też ulec czas potrzebny na montaż pojazdów.

W przypadku samochodów elektrycznych Daimler stara się obniżyć koszt akumulatorów do poziomu poniżej 100 EUR za kilowatogodzinę do połowy dekady.

Aby przeciwdziałać stratom, Mercedes-Benz przestał wytwarzać sedany w Stanach Zjednoczonych koncentrując się na bardziej dochodowych SUV-ach, połączył rozwój ogniw paliwowych z Volvo Trucks i wstrzymał zautomatyzowany sojusz rozwojowy z BMW.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane