Dalsze losy portalu nadal niejasne

Magdalena Wierzchowska
opublikowano: 2005-09-30 00:00

Portal chce być rentowny na koniec roku. Co z nim zrobi Telekomunikacja Polska? Już wkrótce ma powstać strategia dla serwisu.

Obchodząca właśnie 10-lecie istnienia Wirtualna Polska (WP) miała 2,3 mln zł EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) w pierwszym półroczu tego roku. Dla porównania, w analogicznym okresie 2004 r. wskaźnik ten był ujemny i wyniósł 6,3 mln zł.

— Zakładamy, że na koniec roku EBITDA będzie pozytywna i będziemy w stanie finansować spółkę z własnych środków — mówi Dominika Herbut-Heybowicz, członek zarządu WP ds. finansowych.

Być może portalowi uda się także wyjść na plus na poziomie netto w skali całego roku po tym, jak w drugim kwartale osiągnął po raz pierwszy w historii zysk netto wysokości 0,9 mln zł.

— Jest na to duża szansa — uważa Dominika Herbut-Heybowicz.

Spółka dużo bardziej pewnie wypowiada się o dynamice wzrostu swoich przychodów. W przyszłym roku WP, która jest druga pod względem oglądalności, chce zwiększyć udział w rynku reklamy internetowej do 32 proc. z obecnych 25 proc. Jak szacują CR Media, w tym roku ten rynek będzie wart 120 mln zł, a w przyszłym — 150 mln zł.

Jednak na razie zarząd portalu i jego właściciel — Telekomunikacja Polska — unikają jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jakie będą dalsze losy spółki.

— Strategia Telekomunikacji Polskiej wobec WP będzie znana wkrótce, już po ukonstytuowaniu się zarządu portalu — mówi Barbara Górska, rzecznik prasowy TP.

Grupa TP na początku września przejęła kontrolę nad drugim co do wielkości portalem internetowym. Doszło do tego po odkupieniu od akcjonariuszy mniejszościowych 19,54 proc. akcji za 165 mln zł i zgodzie wierzycieli na restrukturyzację długu.