Dane makro oraz GM ostro przecienili indeksy amerykańskich giełd

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 27-10-2005, 22:09

Czwartkowe notowania na amerykańskich parkietach zdominowane zostały przez stronę podażową. Tylko w pierwszych minutach notowań kupujący próbowali przejąć kontrolę nad rynkiem. Z każdą upływającą minuta było jednak gorzej. Giełdowe indeksy spadały pod naporem słabych danych makro. Ostatecznie indeks Dow Jones stracił aż 1,11 proc.

Czwartkowe notowania na amerykańskich parkietach zdominowane zostały przez stronę podażową. Tylko w pierwszych minutach notowań kupujący próbowali przejąć kontrolę nad rynkiem. Z każdą upływającą minuta było jednak gorzej. Giełdowe indeksy spadały pod naporem słabych danych makro. Ostatecznie indeks Dow Jones stracił aż 1,11 proc. Jeszcze gorzej było na rynku technologicznym gdzie indeks Nasdaq Composite opadł o 1,73 proc.

W skutek mniejszego popytu na samoloty, komputery oraz sprzęt telekomunikacyjny, wskaźnik zamówień na dobra trwałego użytku spadł we wrześniu o 2,1 proc. Ekonomiści byli większymi optymistami i zakładali spadek o 1,5 proc.

Nieco niższa od zakładanej przez analityków okazała się również sprzedaż nowych domów w USA. Wzrosła ona we wrześniu o 2,1 proc., do 1,222 mln w ujęciu rocznym. Prognoza mówiła o 1,25 mln domów.

Sytuacji nie uspokoił raport z rynku pracy. Liczba „nowych bezrobotnych” spadła o 28 tys. do 328 tys. Według założeń miała wynieść 340 tys.

W prestiżowej średniej Dow Jones szczególnie negatywnie prezentowały się walory General Motors. Największy na świecie producent samochodów, który w przyszłym roku może stracić pozycję lidera na rzecz Toyoty odnotował spadek kursu akcji do najniższego poziomu od dwóch tygodni. Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych prowadzi dochodzenie w kwestii sposobu księgowania przez spółkę środków z funduszu emerytalnego oraz transakcji z Delphi. Dodatkowo, odżyły spekulacje związane z ewentualnym ogłoszeniem bankructwa przez GM.

Silnie spadały też kwotowania koncernu farmaceutycznego Johnson & Johnson. Departament Żywności i Leków wydał negatywną decyzję odnośnie jednego ze specyfików produkowanych przez spółkę (Dapoxetine).

Najsilniejszym blue chipem został w czwartek Verizon Communications. Gigant telekomunikacyjny pobił w III kwartale prognozy analityków, głównie dzięki biznesowi bezprzewodowemu oraz rekordowej liczbie nowych użytkowników szerokopasmowego Internetu.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane