DB 24 wejdzie do Polski
Z ujawnionej przez Deutsche Bank strategii podboju rynku klientów indywidualnych wynika, że zamierza on zintegrować wszystkie europejskie operacje detaliczne w ramach DB 24.
Integracja ma dotyczyć Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Portugalii i Belgii, gdzie DB 24 stanowi poważną konkurencję dla innych instytucji detalicznych, a także Polski i Francji, gdzie Niemcy jeszcze nie prowadzą takiej działalności.
— DB 24 stanie się jednym z najbardziej dochodowych banków detalicznych. Nie wykluczamy, że będzie on zawierał porozumienia z innymi bankami — mówi Rolf Breuer, prezes Deutsche Banku.
Dzięki nowej strategii Niemcy spodziewają się wzrostu liczby klientów indywidualnych z około 8 mln do 13,5 mln. Zysk operacyjny DB 24 ma wzrosnąć z planowanych na ten rok 400 mln euro do 1 mld euro w 2004 roku.
DB 24 to wydzielony z banku oddział odpowiedzialny wyłącznie za prowadzenie działalności detalicznej. Zarządzający siecią placówek oraz rozwojem oferty przez Internet.
Uznawany jest obecnie za najnowocześniejszy, najlepiej zinformatyzowany, oferujący najlepsze produkty w Europie.
Dlatego też jego wejście do Polski może być dużym zagrożeniem i to nie tylko dla naszych krajowych banków detalicznych, ale również zagranicznej konkurencji — jak choćby Citibanku. BT