De Beers obniża cenę diamentów

opublikowano: 04-11-2019, 17:44

Koncern De Beers obniża ceny diamentów. W ten sposób największy światowy producent tych kamieni szlachetnych stara się reagować na pogłębiający się kryzys w branży.

Należąca do surowcowego giganta Anglo American firma  obniżyła ceny o około 5 proc. w przypadku listopadowej sprzedaży, donoszą źródła agencji Bloomberg. Spekuluje się, że ceny niektórych tańszych diamentów, które zostały mocno dotknięte przez nadpodaż, zostały obniżone nawet dwucyfrowo.

Diament
Zobacz więcej

Diament fot. wikipedia

Do tej pory De Beers raczej był  sztywny w negocjacjach handlowych starając się utrzymywać ceny. Klienci stali się jednak coraz bardziej sfrustrowani, ponieważ spadek cen polerowanych diamentów spowodował, że marże zysku na obrocie diamentami zmniejszyły się lub zniknęły całkowicie.

De Beers organizuje co roku 10 imprez sprzedażowych w Botswanie, gdzie wybrani kupcy - znani w branży - otrzymują pudełko zawierające plastikowe torby wypełnione diamentami. De Beers zarobił mniej niż 300 mln USD  w każdej z trzech ostatnich aukcji, co jest niespotykane od  2016 r.

Firma ma opublikować wyniki listopadowej sprzedaży w przyszłym tygodniu.

Firma sprzedała diamenty za zaledwie 295 mln USD  podczas ósmej sprzedaży w tym roku, o 39 proc. mniej niż rok wcześniej. Dotychczasowa sprzedaż w tym roku jest o ponad 1 mld USD niższa niż rok temu, kiedy wyniosła 4,41 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu