W ostatnim kwartale ubiegłego roku firma miała 24,8 mln zł straty netto, wobec 19,3 mln zł przychodów. Na poziomie operacyjnym strata sięgnęła 27,7 mln zł, wobec 11,1 mln zł zysku w IV kw. 2013 r. O jedną czwartą spadły też przychody.
"Najcieplejsza od 20 lat zima w Europie spowodowała niższy popyt na opony zimowe, co wraz z niestabilną sytuacją na rynkach wschodnich przełożyło się na spadek sprzedaży w czwartym kwartale i narastająco po czterech kwartałach 2014 roku" - tłumaczy spółka w komunikacie.
W 2014 r. zysk netto producent opon spadł w 2014 r. o 23 proc. do 88,30 mln zł.
Zysk operacyjny wyniósł 78,74 mln zł wobec 97,02 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.837,81 mln zł w 2014 r. wobec 1.986,18 mln zł rok wcześniej.