Debiut za pięć dwunasta

Gdy już myśleliśmy, że zobaczyliśmy wszystkie gadżety 2020 roku, w samej jego końcówce, niemal tuż przed wystrzałem korków z butelek szampana, na scenę weszło Xiaomi.

Końcówka grudnia to kiepski moment na debiut? Ludzie przygotowywali się do imprez i odliczali sekundy do końca feralnego 2020 r., ale Xiaomi nie przejmuje się takimi rzeczami i zaprezentowało nowego flagowca, czyli topowego smartfona w ofercie. Na razie w Chinach, choć wiadomo było, że zdjęcia urządzenia obiegną cały świat.

Na początek Chiny:
Na początek Chiny:
Xiaomi uruchomił już sprzedaż na rodzimym chińskim rynku, a podstawowa wersja Mi 11 kosztuje tam równowartość około 600 USD.
materiały prasowe

Mi 11 ma smukłą obudowę z zakrzywionym ekranem po bokach. To 6,81-calowy wyświetlacz AMOLED 2K, który według zapowiedzi ma oferować częstotliwość odświeżania 120 Hz. Do tego dochodzą aparat główny 108 Mpix, system audio, pod którym podpisuje się firma Harman Kardon, i najważniejsze... nowy procesor Qualcomm Snapdragon 888. Gadżet można naładować do pełna w 45 minut, korzystając z przewodowej ładowarki 55 W lub nieco dłużej z wykorzystaniem bezprzewodowej 50 W.

Teraz ciekawostka: Chińczycy, wzorując się na Apple’u, poinformowali, że mając na uwadze wysiłki na rzecz ochrony środowiska, nie będą już dołączali do pudełka ładowarki. Zmiana dotyczy standardowej wersji Mi 11 dla Chin kontynentalnych. Jest też inny wątek ekologiczny. Smartfon dostępny będzie w kilku wersjach kolorystycznych, w tym z obudową z beżowej lubi fioletowej skóry wegańskiej.

Xiaomi kończy rok z przytupem, albo – jak kto woli – trochę wcześniej od innych startuje w kolejny. Jesienią zadebiutowało kilka nowych modeli smartfonów, choćby cztery świeżutkie iPhone’y. Producenci mocno eksperymentują z ekranami i giętkie wyświetlacze składanych Samsungów czy Motoroli zaczynają wyglądać trochę nudno. Na przykład taki LG Wing w normalnym trybie przypomina inne flagowe urządzenia konkurencji, ale jego 6,8-calowy wyświetlacz można obrócić o 90 stopni, dzięki czemu na dole odsłania się mniejszy, 3,9-calowy. Główny ekran zaczyna wtedy przypominać skrzydła. Stąd taki, a nie inny wybór nazwy.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

To nie koniec kreatywnych pomysłów. Firmy chcą też za wszelką cenę ukryć kamerkę z przodu, aby tafla wyświetlacza nie miała żadnej skazy. Niektórzy wpadli więc na pomysł, żeby spróbować schować aparat... pod wyświetlaczem. W centrum badawczo-rozwojowym Oppo też kombinowali i w końcu stworzyli prototyp rozwijanego smartfonu. Oppo X 2021 wykorzystuje elastyczny wyświetlacz inaczej niż pozostali producenci, których urządzenia można składać zupełnie jak kiedyś telefony komórkowe z klapką, z tą różnicą, że teraz w środku są giętkie ekrany. Oppo bazuje na układzie napędowym Roll Motor i laminacie ekranowym. Zastosowano wyświetlacz OLED, który w standardowej formie ma 6,7 cala, a po lekkim muśnięciu ramki rozwija się do 7,4 cali.

Xiaomi też miało dobrą ostatnią prostą w roku. Przed świętami wartość rynkowa koncernu przekroczyła 100 mld USD, podczas gdy przed dwoma laty, po wejściu na giełdę, kapitalizacja była o połowę niższa. Z kolei w listopadzie Xiaomi chwaliło się najszybszym kwartalnym wzrostem sprzedaży w ostatnich dwóch latach, natomiast zyski spółki przebiły oczekiwania analityków. Przychody zwiększyły się w trzecim kwartale 2020 r. do 72,1 mld juanów z 53,7 mld rok wcześniej. Z kolei zysk przekroczył 3,28 mld juanów. Według danych firmy konsultingowej Canalys firma stała się trzecim co do wielkości – po Samsungu i Huawei – sprzedawcą smartfonów w trzecim kwartale, dostarczając 47,1 mln egzemplarzy i notując 45-proc. wzrost.

Spółka mocno inwestuje w naszym regionie i kraju. W grudniu otworzyła – mimo obostrzeń spowodowanych pandemią – nowy sklep w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia, który jest pierwszym tego typu miejscem poza Chinami. Klienci mogą w nim skorzystać ze strefy prezentującej inteligentne produkty dla mieszkań i domów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane