Decyzja zakupowa pod półką

29-05-2016, 22:00

Przekazy promocyjne w sieciach handlowych znacząco wpływają na to, jakie produkty trafią do koszyka konsumentów.

Co druga osoba tworzy listę zakupów, mimo to w 78 proc. przypadków ostateczna decyzja zakupowa podejmowana jest przed półką z towarem — wynika z badania firmy in- -Store Media. 70 proc. klientów deklaruje ponadto, że ma wybrane konkretne marki produktów, natomiast dla 30 proc. nie ma to znaczenia i nie mają żadnych preferencji. Skąd konsumenci czerpią informacje o produktach w danym sklepie? Okazuje się, że dla 69 proc. jest to po prostu ekspozycja na półce sklepowej, 36 proc. respondentów przegląda gazetki sieci handlowej, 31 proc. zwraca uwagę na reklamy produktów zaprezentowane na hali sprzedażowej. Co więcej, 71 proc. klientów twierdzi, że dobrze dobrany przekaz promocyjny przypomina im o konieczności zakupu jakiegoś produktu, natomiast 75 proc. czuje się zachęconych, aby włożyć produkt do koszyka. Ponadto atrakcyjna reklama zwiększa atrakcyjność marki wśród 69 proc. respondentów.

— W przypadku wielu kanałów komunikacji reklama może przeszkadzać i irytować odbiorców. Jednak idąc na zakupy, klient jest otwarty na komunikację ze strony sieci handlowej i marek, gdyż oczekuje, że informacje na temat dostępnych produktów i nowości ułatwią mu podjęcie korzystnych decyzji zakupowych. Właściwie zorganizowana komunikacja i reklama w sklepie są pozytywnie odbierane przez klientów, ponieważ zwiększają ich satysfakcję z dokonanych wyborów” — mówi Tomasz Małecki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie in-Store Media. Badania udowodniły także, że reklama w sklepach powoduje wzrost sprzedaży reklamowanych produktów średnio o 19 proc. w porównaniu z tymi, w których reklamy nie były obecne. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Decyzja zakupowa pod półką