Deszcz pieniędzy spadnie na A1

opublikowano: 23-07-2018, 22:00

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę z Polaquą, dotyczącą budowy 17 km trasy A1 między województwem śląskim i łódzkim.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę z Polaquą, dotyczącą budowy 17 km trasy A1 między województwem śląskim i łódzkim. Wartość kontraktu sięga 596,5 mln zł. Odcinek, na budowę którego podpisano dziś umowę, jest częścią 81 km trasy Tuszyn — Częstochowa, której brakuje, by można było samochodem, po autostradzie, dojechać znad Bałtyku do południowej granicy Polski. Witold Słowik, wiceminister inwestycji i rozwoju, zapewnia, że fundusze na tę inwestycję są zabezpieczone. Faktycznie już w ubiegłym roku rządowi urzędnicy zabezpieczyli aż 4 mld zł. Niewykluczone jednak, że tyle pieniędzy nie będzie potrzebne, ponieważ GDDKiA stara się o kredyt w Europejskim Banku Inwestycyjnym (EBI).

Wartość całej inwestycji ocenia we wniosku na 714 mln EUR (3 mld zł), a pożyczyć zamierza 300 mln EUR (1,29 mld zł). Być może jednak tak duży kredyt także się nie przyda, ponieważ rządowi urzędnicy obiecują zwiększenie unijnego dofinansowania. Obecnie jest ono szacowane na 600 mln zł. — Przewidujemy, że dofinansowanie unijne wyniesie prawie 2 mld zł — informuje Witold Słowik.

3,0 mld zł Na tyle GDDKiA wycenia budowę trasy Tuszyn — Częstochowa...

1,29 mld zł ...a tyle zamierza pożyczyć w EBI na jej wykonanie.

2,0 mld zł O taką dotację unijną na inwestycję zamierzają natomiast powalczyć polscy urzędnicy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Deszcz pieniędzy spadnie na A1