Deweloperzy nie unikają dawania bonusów

opublikowano: 22-03-2013, 00:00

Silna konkurencja na rynku i rosnące wymagania klientów zmuszają spółki deweloperskie do opracowywania ofert specjalnych.

Zakończenie programu Rodzina na swoim i niepewność związana z nowym programem Mieszkanie dla młodych sprawiły, że Polacy zaczęli oczekiwać od firm deweloperskich wyjątkowych propozycji.

— Osoby finansujące zakup kredytem zwracają przede wszystkim uwagę na obniżki cenowe, które przy obecnych trudnościach w kredytowaniu nieruchomości są dla nich najważniejsze. Z kolei dla klientów mających większą zdolność finansową liczą się przede wszystkim dodatkowe korzyści: komórka lokatorska, miejsce parkingowe, pomoc architekta wnętrz czy wykończenie pod klucz — tłumaczy Marcin Antczak, wiceprezes FB Antczak.

Okazyjna cena

Obniżenie ceny metra kwadratowego to jednak najczęściej stosowana przez deweloperów metoda przyciągnięcia klientów.

— Największą barierą przy zakupie mieszkania jest dziś poziom zdolności kredytowej i możliwość uzyskania kredytu bankowego. Staramy się ułatwić klientom ten proces poprzez obniżenie ceny — mówi Marta Ulbrych, pełnomocnik zarządu Neocity. Deweloper wyprzedaje właśnie ostatnie lokale na warszawskim Ursusie z rabatem do 1 tys. zł za 1 mkw. Upusty cenowe oferuje również spółka Linea.

— Dotyczą one przede wszystkim ostatnich mieszkań w inwestycjach, o mniej atrakcyjnym położeniu. Jednak okazjonalne rabaty przygotowaliśmy również dla klientów, którzy chcą kupić nieruchomość np. pod lasem. Poza tym każdy, kto odwiedził nas podczas lutowych targów mieszkaniowych i wpisał się na tzw. listę rabatową, otrzymał 10 tys. zł rabatu na dowolny dom lub mieszkanie z naszej oferty — tłumaczy Tadeusz Głuch, wiceprezes firmy Linea. Z okazji 20-lecia działalności specjalne jubileuszowe promocje cenowe opracowała także Agencja Inwestycyjna.

— Upusty wynoszą od 5 do nawet 15 proc. W naszej kameralnej kamienicy Casa Fonte w Poznaniu dzięki obniżce stawki ceny za 1 mkw. zaczynają się już od 6,5 tys. zł — tłumaczy Bożena Taflińska-Tadeusz, wiceprezes Agencji Inwestycyjnej.

Coś ekstra

Deweloperzy nie ograniczają się jednak do promocji cenowych.

— Klienci są coraz bardziej wymagający. Oczekują już nie tylko atrakcyjnej ceny mieszkania,wysokiej jakości wykonania i dogodnej lokalizacji — mówi Ewelina Juroszek, dyrektor ds. sprzedaży Atal. Deweloper oferuje klientom m.in. komórki lokatorskie gratis. W ubiegłym roku podpisał również umowy współpracy z firmami Ms Meble oraz Leroy Merlin.

— Osoby, które kupiły mieszkanie w okresie promocji, przy jego odbiorze otrzymają od nas bony o wartości do 10 tys. zł. do wykorzystania na zabudowę kuchenną Ms Meble lub zakupy w Leroy Merlin — informuje Ewelina Juroszek.

Specjalną ofertę handlową wraz z rozpoczęciem drugiego etapu Słonecznego Osiedla w Ostrowie Wielkopolskim oraz czwartego etapu Osiedla Panorama w Kaliszu przygotował również deweloper FB Antczak. — Przy zakupie mieszkania klienci mogą skorzystać m.in. z bezpłatnych konsultacji z projektantem wnętrz lub wybrać się z nim na zakupy — mówi Marcin Antczak. Większość spółek rezygnuje jednak z dodawania do mieszkań — jeszcze do niedawna bardzo popularnych — upominków luksusowych.

— Jeżeli klient szuka mieszkania, które jest największą inwestycją życia, to chce, aby spełniało jego wszystkie wymagania. Kolejny samochód czy wycieczka nie wystarczą, jeżeli na przykład w mieszkaniu nie ma dobrze rozplanowanych pomieszczeń z jasną i przestronną kuchnią — tłumaczy Małgorzata Mellem, wiceprezes Budleksu. Jak dodaje Bożena Taflińska-Tadeusz, kupujący własne M3 powinni pamiętać, że od prezentu, który otrzymują od dewelopera, muszą zapłacić zryczałtowany podatek w wysokości 10 proc. wartości, co obniża atrakcyjność takich form promocji.

Pozytywne skojarzenie

Deweloperzy zapewniają jednak, że mimo niepewnych czasów nie rezygnują z działań reklamowych i marketingowych, które są wciąż najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania klientów.

— Inwestujemy w kampanie internetowe, które wykorzystują najbardziej innowacyjne kanały, reklamę prasową, a także organizujemy różne wydarzenia z udziałem potencjalnych klientów — mówi Ewelina Juroszek. Zdaniem Małgorzaty Mellem, na wyobraźnię klienta działają też reklamy wielkoformatowe i dobrej jakości foldery, w których można przedstawić atrakcyjne elementy projektu, niebanalną architekturę, otoczenie czy ładne widoki z okien. W nową stronę internetową, newsletter dla klientów, wydawanie lokalnej gazety i profil na Facebooku inwestuje spółka Linea. Z kolei deweloper J.W. Construction Holding zajął się m.in. organizacją cyklu seminariów dla osób zainteresowanych zakupem mieszkania.

— Każde z nich składa się z kilku paneli tematycznych, dotyczących m.in. aranżacji wnętrz, kredytów hipotecznych oraz formalności związanych z zakupem. W ubiegłym roku spotkania cieszyły się dużym zainteresowaniem, dlatego zamierzamy je kontynuować również w tym roku — zapowiada Małgorzata Ostrowska, dyrektor marketingu i sprzedaży J.W. Construction Holding.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANNA GOŁASA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu