Deweloperzy nie unikają dawania bonusów

opublikowano: 22-03-2013, 00:00

Silna konkurencja na rynku i rosnące wymagania klientów zmuszają spółki deweloperskie do opracowywania ofert specjalnych.

Zakończenie programu Rodzina na swoim i niepewność związana z nowym programem Mieszkanie dla młodych sprawiły, że Polacy zaczęli oczekiwać od firm deweloperskich wyjątkowych propozycji.

— Osoby finansujące zakup kredytem zwracają przede wszystkim uwagę na obniżki cenowe, które przy obecnych trudnościach w kredytowaniu nieruchomości są dla nich najważniejsze. Z kolei dla klientów mających większą zdolność finansową liczą się przede wszystkim dodatkowe korzyści: komórka lokatorska, miejsce parkingowe, pomoc architekta wnętrz czy wykończenie pod klucz — tłumaczy Marcin Antczak, wiceprezes FB Antczak.

Okazyjna cena

Obniżenie ceny metra kwadratowego to jednak najczęściej stosowana przez deweloperów metoda przyciągnięcia klientów.

— Największą barierą przy zakupie mieszkania jest dziś poziom zdolności kredytowej i możliwość uzyskania kredytu bankowego. Staramy się ułatwić klientom ten proces poprzez obniżenie ceny — mówi Marta Ulbrych, pełnomocnik zarządu Neocity. Deweloper wyprzedaje właśnie ostatnie lokale na warszawskim Ursusie z rabatem do 1 tys. zł za 1 mkw. Upusty cenowe oferuje również spółka Linea.

— Dotyczą one przede wszystkim ostatnich mieszkań w inwestycjach, o mniej atrakcyjnym położeniu. Jednak okazjonalne rabaty przygotowaliśmy również dla klientów, którzy chcą kupić nieruchomość np. pod lasem. Poza tym każdy, kto odwiedził nas podczas lutowych targów mieszkaniowych i wpisał się na tzw. listę rabatową, otrzymał 10 tys. zł rabatu na dowolny dom lub mieszkanie z naszej oferty — tłumaczy Tadeusz Głuch, wiceprezes firmy Linea. Z okazji 20-lecia działalności specjalne jubileuszowe promocje cenowe opracowała także Agencja Inwestycyjna.

— Upusty wynoszą od 5 do nawet 15 proc. W naszej kameralnej kamienicy Casa Fonte w Poznaniu dzięki obniżce stawki ceny za 1 mkw. zaczynają się już od 6,5 tys. zł — tłumaczy Bożena Taflińska-Tadeusz, wiceprezes Agencji Inwestycyjnej.

Coś ekstra

Deweloperzy nie ograniczają się jednak do promocji cenowych.

— Klienci są coraz bardziej wymagający. Oczekują już nie tylko atrakcyjnej ceny mieszkania,wysokiej jakości wykonania i dogodnej lokalizacji — mówi Ewelina Juroszek, dyrektor ds. sprzedaży Atal. Deweloper oferuje klientom m.in. komórki lokatorskie gratis. W ubiegłym roku podpisał również umowy współpracy z firmami Ms Meble oraz Leroy Merlin.

— Osoby, które kupiły mieszkanie w okresie promocji, przy jego odbiorze otrzymają od nas bony o wartości do 10 tys. zł. do wykorzystania na zabudowę kuchenną Ms Meble lub zakupy w Leroy Merlin — informuje Ewelina Juroszek.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Specjalną ofertę handlową wraz z rozpoczęciem drugiego etapu Słonecznego Osiedla w Ostrowie Wielkopolskim oraz czwartego etapu Osiedla Panorama w Kaliszu przygotował również deweloper FB Antczak. — Przy zakupie mieszkania klienci mogą skorzystać m.in. z bezpłatnych konsultacji z projektantem wnętrz lub wybrać się z nim na zakupy — mówi Marcin Antczak. Większość spółek rezygnuje jednak z dodawania do mieszkań — jeszcze do niedawna bardzo popularnych — upominków luksusowych.

— Jeżeli klient szuka mieszkania, które jest największą inwestycją życia, to chce, aby spełniało jego wszystkie wymagania. Kolejny samochód czy wycieczka nie wystarczą, jeżeli na przykład w mieszkaniu nie ma dobrze rozplanowanych pomieszczeń z jasną i przestronną kuchnią — tłumaczy Małgorzata Mellem, wiceprezes Budleksu. Jak dodaje Bożena Taflińska-Tadeusz, kupujący własne M3 powinni pamiętać, że od prezentu, który otrzymują od dewelopera, muszą zapłacić zryczałtowany podatek w wysokości 10 proc. wartości, co obniża atrakcyjność takich form promocji.

Pozytywne skojarzenie

Deweloperzy zapewniają jednak, że mimo niepewnych czasów nie rezygnują z działań reklamowych i marketingowych, które są wciąż najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania klientów.

— Inwestujemy w kampanie internetowe, które wykorzystują najbardziej innowacyjne kanały, reklamę prasową, a także organizujemy różne wydarzenia z udziałem potencjalnych klientów — mówi Ewelina Juroszek. Zdaniem Małgorzaty Mellem, na wyobraźnię klienta działają też reklamy wielkoformatowe i dobrej jakości foldery, w których można przedstawić atrakcyjne elementy projektu, niebanalną architekturę, otoczenie czy ładne widoki z okien. W nową stronę internetową, newsletter dla klientów, wydawanie lokalnej gazety i profil na Facebooku inwestuje spółka Linea. Z kolei deweloper J.W. Construction Holding zajął się m.in. organizacją cyklu seminariów dla osób zainteresowanych zakupem mieszkania.

— Każde z nich składa się z kilku paneli tematycznych, dotyczących m.in. aranżacji wnętrz, kredytów hipotecznych oraz formalności związanych z zakupem. W ubiegłym roku spotkania cieszyły się dużym zainteresowaniem, dlatego zamierzamy je kontynuować również w tym roku — zapowiada Małgorzata Ostrowska, dyrektor marketingu i sprzedaży J.W. Construction Holding.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANNA GOŁASA

Polecane