Przychody notowanej na GPW grupy Digitree, oferującej produkty i usługi w marketingu i e-commerce, po trzech kwartałach tego roku spadły o 18 proc. r/r, do 48,1 mln zł. Mimo niższej sprzedaży spółka poprawiła rentowność — EBITDA wzrosła o 13,6 proc., do 2,82 mln zł, a wynik netto wyszedł na plus, osiągając 0,4 mln zł wobec 0,8 mln zł straty rok wcześniej.
Na sesji giełdowej w poniedziałek, 3 listopada, akcje poszły w górę o ponad 7 proc. (stan na godzinę 10:00).
Digitree Group skupi się na poprawie efektywności
Tobiasz Wybraniec, prezes Digitree Group, podkreśla, że III kw. był momentem przełomowym.
— Zakończyliśmy fazę porządkowania i inwestycji w nowe struktury. Teraz koncentrujemy się na efektywności operacyjnej i skalowaniu biznesu. Wynik EBITDA na poziomie 1,93 mln zł i ponad 1,2 mln zł zysku netto w III kw. potwierdza skuteczność przyjętego modelu działania — mówi menedżer.
Podkreśla, że spółka zrestrukturyzowała projekty, które nie przynosiły zysków, i świadomie ograniczyła skalę przychodów, koncentrując się na obszarach o wyższej marżowości.
— Dzięki temu poprawiliśmy rentowność i jakość portfela, budując solidne podstawy pod dalszy rozwój. Widzimy też rosnące znaczenie własnych rozwiązań technologicznych, czyli systemów automatyzacji, danych i narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, coraz częściej stanowiących podstawę współpracy z klientami — podkreśla Tobiasz Wybraniec.
Wyniki pierwszego półrocza obciążały jeszcze koszty porządkowania struktur i przygotowań do wdrożenia nowej strategii, w tym rebrandingu i reorganizacji zespołów. Część projektów, które w poprzednim roku zwiększały skalę przychodów, nie została przedłużona, co chwilowo obniżyło wolumen sprzedaży, ale poprawiło efektywność operacyjną.
Technologia napędzi nową strategię Digitree Group
Zarząd ocenia, że etap dostosowań został zakończony, a spółka wchodzi w fazę stabilnego wzrostu opartego na technologiach własnych i współpracy z klientami z sektora e-commerce oraz marketingu cyfrowego.
— W najbliższych kwartałach skoncentrujemy się na dalszym wzmacnianiu synergii między segmentami, rozwijaniu usług opartych na danych i przygotowaniach do nowych akwizycji. Celem na 2026 r. jest budowa zintegrowanej grupy martechowej [działającej na styku marketingu i technologii — red.] zdolnej konkurować z międzynarodowymi podmiotami nie tylko skalą, lecz przede wszystkim efektywnością i technologią — mówi prezes Digitree.
Pełny raport za trzy kwartały 2025 r. zawierający ostateczne dane finansowe zostanie opublikowany 25 listopada.
