Dino Polska sprzeda się instytucjom drożej niż drobnym

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2017-04-05 07:21
zaktualizowano: 2017-04-05 07:24

Cena akcji Dino Polska w transzy inwestorów instytucjonalnych została ustalona na 34,5 zł. O 1 zł taniej akcje kupią inwestorzy indywidualni, których zapisy już się zakończyły.

Cena maksymalna, ustalona na potrzeby book buildingu, wynosiła 33,5 zł.

Ustalono także, że oferta obejmie maksymalną przewidywaną liczbę akcji - 48.040.000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego, Polish Sigma Group (należącego do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors). Oznacza to, że wartość Oferty Dino Polska S.A. wyniesie ok. 1,65 mld zł, a kapitalizacja spółki, licząc po cenie dla instytucji, to 3,4 mld zł. 

Do drobnych inwestorów trafi 2,4 mln akcji (5 proc. oferowanych). 

- Podczas roadshow spotkaliśmy się z ponad setką inwestorów instytucjonalnych w Warszawie, Londynie i innych miastach Europy oraz około 40 funduszami w Stanach Zjednoczonych. Spotykaliśmy się z dużymi, renomowanymi inwestorami instytucjonalnymi. Zainteresowanie naszą ofertą publiczną było bardzo duże, co przełożyło się na ustalenie ostatecznej ceny akcji dla inwestorów instytucjonalnych na poziomie wyższym od ceny maksymalnej. - powiedział Szymon Piduch, prezes Dino Polska.