DM BOŚ rekomenduje: trzymaj Agorę

opublikowano: 2001-04-11 08:56

Według danych za cztery kwartały 2000 r. sprzedaż Spółki wzrosła w stosunku do 1999 roku o 17,6%. Wynik operacyjny poprawił się nieznacznie tj. 3,5%, natomiast zysk netto wzrósł o 19,1%. W 2001 r Agora planuje osiągnąć dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży. 26 marca Agora ogłosiła wezwanie na 1 254 000 akcji AMS (stanowiące 24,99 proc głosów i 29,74 proc jej kapitału) po cenie 60 PLN za akcję. Zapisy na akcje będą przyjmowane od 2 do 11 kwietnia. Agora zgłosiła również swój udział w przetargu na zakup Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych – największego wydawcy książkowego na rynku polskim, którego przychody ze sprzedaży w 2000r wyniosły 193,11 mln PLN a zysk netto 19,00 mln PLN. Dojście tych inwestycji do skutku pozwoliłoby znacząco zwiększyć udział Agory w rynku reklamy zewnętrznej (AMS) i na rynku wydawnictw książkowych (WSiP). Biorąc pod uwagę wycenę, sytuację finansową i ryzyko oraz przewidywany potencjał wzrostu Agory wydajemy rekomendację trzymaj, określając cenę docelową na 63,88 zł. ANALIZA SWOT Silne strony *wydawca “Gazety Wyborczej” - lidera na rynku prasowym i ogłoszeń *unikatowa forma połączenia dziennika ogólnopolskiego i lokalnego *nowoczesny proces redagowania i druku *rozbudowa drukarni *plany wejścia na przyszłościowy rynek internetowy (na bazie posiadanej witryny “Gazety Wyborczej”) Słabe strony *sezonowe wahania przychodów ze sprzedaży powierzchni ogłoszeniowej Szanse *spodziewany dalszy wzrost wydatków firm na reklamę, *rozwój internetu Zagrożenia *ogólnoświatowa tendencja spadku czytelnictwa prasy codziennej *wzrost cen papieru *konkurencja ze strony innych mediów Henryk Ciszewski, Waldemar Bojara Departament Doradztwa i Analiz Rynkowych Pełny tekst analizy znajduje się na stronie www.bossa.pl