Analityk zwraca uwagę, że przez pierwsze trzy kwartały 2022 r. Vivid Games realizował przychody zbliżone do jego prognoz. W samym III kwartale sprzedaż znajdowała się pod pozytywnym wpływem wydarzenia jednorazowego (sprzedaż technologii BidLogic), a wyniki sprzedażowe pozwalały z optymizmem patrzeć na szansę realizacji strategii, jaką spółka ogłosiła w listopadzie 2021 r. Natomiast w IV kwartale wraz ze spadkiem kursu USD, zmianami widoczności w App Store oraz mniejszymi wydatkami konsumentów przychody spółki zaczęły istotnie maleć.
W konsekwencji spółka przestała być rentowna na wszystkim poziomach działalności.
Specjalista negatywnie postrzega wstępne szacunki przychodów i straty netto w I kwartale oraz sytuację gotówkową spółki.
“Na koniec marca Vivid Games posiadał zaledwie 70 tys. gotówki. Tym samym środki otrzymane z tytułu sprzedaży technologii BidLogic zostały wydane na bieżącą działalność spółki, niestety bez wyraźnie pozytywnego efektu” - napisał w uzasadnieniu Łukasz Bryl.