DM PBK: na giełdach w USA dominowały spadki

DM PBK
opublikowano: 21-01-2002, 09:23

Piątkowy, lepszy od oczekiwań indeks nastrojów wśród konsumentów, nie uratował rynku amerykańskiego przed spadkiem. Jak poinformował Uniwersytet Michigan nastroje konsumentów w styczniu kolejny raz się poprawiły – wstępny wskaźnik nastrojów wzrósł z 88,8 pkt do 94,2 pkt, podczas gdy oczekiwano, że wyniesie 90 pkt.

Piątkowy, lepszy od oczekiwań indeks nastrojów wśród konsumentów, nie uratował rynku amerykańskiego przed spadkiem. Jak poinformował Uniwersytet Michigan nastroje konsumentów w styczniu kolejny raz się poprawiły – wstępny wskaźnik nastrojów wzrósł z 88,8 pkt do 94,2 pkt, podczas gdy oczekiwano, że wyniesie 90 pkt. Niższy od oczekiwań okazał się deficyt obrotów bieżących za listopad - $27,89 mld vs $28,6 mld. Dane nie wywarły jednak pozytywnego wpływu na rynek. Ważniejsze okazały się czwartkowe wyniki IBM i Microsoft oraz niezbyt optymistyczne w treści komunikaty spółek. Atmosfera na rynku nie była tak nerwowa jak we wtorek, a stosunkowo duże spadki na zamknięciu wynikały ze zniechęcenia uczestników rynku. Obroty zarówno na NYSE jak i na Nasdaq’u były nieco niższe niż tydzień czwartek.

Ten tydzień nie będzie obfitował w dane makroekonomiczne. Jutro opublikowany zostanie tzw. indeks wiodących wskaźników, we czwartek tygodniowa liczba wniosków zasiłki dla bezrobotnych, bezrobotnych a w piątek – sprzedaż domów na rynku wtórnym.

Dzisiaj sesji w USA nie będzie – święto Martina Luthera Kinga. Jutro rynek już powróci do życia. Ponieważ główne indeksy są już blisko technicznych wsparć, dość prawdopodobna jest przynajmniej niewielka poprawa notowań. Poza tym w przyszłym tygodniu odbędzie się pierwsze w tym roku posiedzenie FOMC – całkiem możliwa jest więc „gra” pod FED.

Dariusz Nawrot, DM PBK SA

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DM PBK

Polecane