DM WBK: w I kwartale wypiliśmy dużo piwa

Przemek Barankiewicz
opublikowano: 2001-05-07 10:19

Wszystkie notowane na giełdzie zakłady piwowarskie odnotowały w I kwartale br. znaczący wzrost sprzedaży w ujęciu wartościowym i ilościowym, przy dynamice wzrostu wyższej niż w całej branży. Zwiększonemu wolumenowi sprzedaży towarzyszyła poprawa wyników operacyjnych w Żywcu i Strzelcu. Okocim osiągnął wzrost sprzedaży dzięki zwiększeniu nakładów marketingowych i obniżce cen bowiem przyrost sprzedaży był w jego przypadku większy w ujęciu ilościowym niż wartościowym. Wysokie koszty obsługi zadłużenia w Żywcu i koszty sprzedaży w Okocimu spowodowały straty na poziomie zysku netto w tych spółkach.

Wyniki I kwartału należy uznać za generalnie dobre bowiem w warunkach rywalizacji o I i III miejsce w krajowym rankingu producentów piwa najważniejszą zmienną wpływającą na wycenę spółek sektora jest wzrost sprzedaży i udziału w rynku. W nadchodzących kwartałach oczekujemy stosunkowo wysokich kosztów marketingowych przed przewidywanym na II połowę roku wejściem w życie ograniczeń w reklamie napojów alkoholowych, które będzie negatywnie oddziaływało na rentowność browarów.

Grzegorz Lityński, DM WBK