Dobry profil kluczem do sukcesu

opublikowano: 29-12-2014, 00:00

Zwycięzca rankingu jest dowodem na to, że polskie firmy coraz mocniej zaznaczają swoją obecność za granicą.

I MIEJSCE — DECCO

Firma Decco z Warszawy zajęła pierwsze miejsce w tegorocznym ogólnopolskim rankingu Gazel Biznesu
Wyświetl galerię [1/2]

Firma Decco z Warszawy zajęła pierwsze miejsce w tegorocznym ogólnopolskim rankingu Gazel Biznesu ARC

Okna i drzwi są jednym z polskich hitów eksportowych. Firmy działające na ich rynku świetnie radzą sobie w międzynarodowym otoczeniu. Jedną z nich jest Decco, rodzinne przedsiębiorstwo istniejące od 10 lat.

Spółka nie tworzy własnych okien czy drzwi, ale dostarcza producentom niezbędne do ich wytwarzania profile okienne i drzwiowe PCV. Firma regularnie inwestuje. W pierwszym kwartale 2015 r. na nowy system informatyczny i maszyny wyda 2 mln EUR. Spółka od początku działalności projektuje własne profile.

Jak podkreśla Tomasz Janik, na rynku coraz większy naciskkładzie się na nowe, energooszczędne produkty, które pozwalają konkurować za granicą. — Zwiększanie sprzedaży w Polsce to trudne zadanie. Rynek remontowy jest sezonowy, a nowe budownictwo od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Dlatego dla firm, które chcą się rozwijać, naturalnym kierunkiem jest zagranica — mówi Tomasz Janik wiceprezes firmy Decco.

Aby sprostać wymaganiom klientów z różnych krajów, w ciągu ostatnich 3 lat firma zwiększyła liczbę oferowanych produktów z dwóch do pięciu systemów profili i pracuje nad nowymi.

— Chcemy rozwinąć sieć dystrybucji w krajach bałkańskich oraz wspierać swoich klientów w rozwoju we Francji, gdzie spodziewamy się wzrostu rynku remontowego — zaznacza Tomasz Janik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Kowalczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu