Dom Development może mieć 200 mln zł zysku netto w 2007 r.

ISB
opublikowano: 13-11-2007, 13:44

Spółka Dom Development, która zanotowała najwyższe w historii przychody (272,7 mln zł) i zysk netto (65,4 mln zł) w III kw. br., spodziewa się, że jej zysk netto na konie roku może sięgnąć 200 mln zł. Spółka negocjuje obecnie zakup gruntów pod 11,9 tys. mieszkań, poinformowali przedstawiciele spółki we wtorek.

"Konsensus rynkowy mówi, że w tym roku nasz zysk netto wyniesie 200 mln zł. Nie powinniśmy mieć żadnego kłopotu ze sprostaniem tym oczekiwaniom analityków. Tym bardziej, że wyniki po trzech kwartałach są obiecujące" - powiedział dziennikarzom dyrektor finansowy spółki Leszek Nałęcz.

Zysk netto Dom Development wzrósł do 65,4 mln zł w III kw. wobec 33,5 mln zł rok wcześniej (wzrost o 95,2%), a na koniec września sięgnął 157,5 mln zł rosnąc tym samym o 72,3% w skali roku i przewyższając zysk wypracowany w 2006 r. wysokości 135 mln zł.

Od początku roku marża netto utrzymuje się na poziomie powyżej 21%, a marża brutto ze sprzedaży powyżej 36%. W III kw. wyniosły odpowiednio 24% i 37,8%.

"Ten poziom marż, który obecnie obserwujemy, jest bardzo wysoki i nie zakładam, żeby w dłuższym terminie został utrzymany. Spadek nastąpi, bo pojawi się silniejsza konkurencja, ale nie będzie gwałtowny. Będziemy go wyrównywać wzrostem skali operacji" - powiedział Nałęcz.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 272,7 mln zł w III kw. i wzrosły w skali roku o 57,4%, a po trzech kwartałach sięgnął 674,6 mln zł (wzrost o 29,2% r/r).

Zysk EBITDA wzrósł w III kw. o 93,9% r/r do 79,3 mln zł, a po 9 miesiącach tego roku zysk ten zwiększył się do 190,2 mln zł wobec 114,7 mln zł rok wcześniej (wzrost o 65,8%).

W III kw. Dom Development sprzedał 347 mieszkań i domów, w tym 299 mieszkań segmentu popularnego, 46 apartamentów o podwyższonym standardzie oraz 2 domy jednorodzinne. Od początku roku sprzedaż wyniosła 1.361 lokali, w tym 1.112 mieszkań popularnych. 245 apartamentów oraz 4 domy jednorodzinne.

"Największy przyrost nastąpił w sprzedaży mieszkań popularnych. W kolejnych kwartałach ta tendencja powinna się utrzymać" - powiedział prezes Jarosław Szanajca.

Obecnie spółka realizuje inwestycje obejmujące ponad 2.900 mieszkań i apartamentów o wartości ok.1,2 mld zł. "Mamy też już zabezpieczone grunty na budowę 8.545 mieszkań i domów o łącznej wartości 4,1 mld zł" - powiedział Szanajca.

Prezes powiedział, że w tym roku spodziewa się dalszego wzrostu cen w Warszawie. "Ceny w Warszawie cały czas rosną. Przewidujemy, że w tym roku ten proces będzie kontynuowany i wzrosną one o 22-23%, a w 2008 roku wzrost będzie na poziomie 5-10%" - powiedział prezes.

Według redNet Property Consulting, w ciągu trzech kwartałów ceny mieszkań w Warszawie wzrosły o 19,1%, z tego w I półroczu o 10,6%, a w trzecim kwartale o ok. 8,5%. Średnia cena m. kw. mieszkania w stolicy na koniec września wyniosła 8.760 zł wobec 7.354 zł w grudniu. (ISB)

amo/tom

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB

Polecane