Dostawca jest też doradcą

MK
opublikowano: 2012-06-13 00:00

CANON

Prawie połowa nabywców usługi drukowania nie traktuje dostawcy jako eksperta i źródła wiedzy o innowacyjnych rozwiązaniach, które można wdrożyć w przedsiębiorstwie — wynika z raportu firmy Canon „Insight Report — The Bigger Picture”. Tylko 27 proc. ankietowanychjest zadowolonych z doradztwa i pomocy dostawców. A tylko 18 proc. wyraziło satysfakcję z nowego podejścia, które polega na łączeniu oferty technologicznej z konsultingiem i rekomendacjami. Trudno się dziwić, że eksperci ds. druku (zwłaszcza cyfrowego) nie są postrzegani jako doradcy, skoro używają niezrozumiałego branżowego żargonu, na co wskazuje większość respondentów. Jaka na to rada? Zamiast wchodzić w niuanse techniczne, trzeba prezentować korzyści, jakie niosą najnowsze urządzenia i technologie.