Dostawy Tesli w Chinach znów wzrosły

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 12-10-2021, 09:42
aktualizacja: 12-10-2021, 09:43

Mimo ogólnego spadku sprzedaży samochodów w Chinach, dostawy aut marki Tesla wyprodukowanych w tym kraju odnotowały we wrześniu drugi miesięczny wzrost z rzędu.

Zakład koncernu Tesla w Szanghaju
Zakład koncernu Tesla w Szanghaju
fot. Qilai Shen/Bloomberg

Kalifornijska firma poinformowała, że we wrześniu 2021 r. dostarczyła 52 153 sztuki wyprodukowanych w Chinach modeli Tesli, przy czym z fabryki w Szanghaju na eksport trafiły 3853 pojazdy. Tym samym wrześniowe dostawy wzrosły o 27 proc. po 50-proc. zwyżce w sierpniu.

Firma założona i kierowana przez miliardera Elona Muska jest jednym z największych beneficjentów wdrażanej transformacji energetycznej, której jednym z priorytetów jest ograniczenie emisji szkodliwych spalin i wzrost udziału pojazdów zasilanych alternatywnymi źródłami energii. Całkowicie elektryczne samochody Tesli wpisują się w ten trend notując stały wzrost zainteresowania klientów. W efekcie III kwartał 2021 r. przyniósł rekordową sprzedaż aut amerykańskiego producenta, która zamknęła się kwotą ponad 241,3 tys. sztuk.

Dane Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych (PCA) wskazują, że całkowita sprzedaż detaliczna samochodów osobowych, sportowo-użytkowych oraz wielofunkcyjnych i minivanów spadła we wrześniu o 17 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim do 1,61 mln sztuk.

Z kolei tzw. nowoenergetyczne pojazdy, w tym elektryczne, znalazły chętnych na 334 tys. auta, co oznacza wzrost rzędu 202 proc.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane