Dotacje na podbój nowych rynków

Dorota Zawiślińska
opublikowano: 21-05-2018, 22:00

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła konkurs z grantami dla firm, które potrzebują wsparcia w przygotowaniu oferty eksportowej.

Na dwa tegoroczne nabory dotacyjne z działania 1.2 programu Polska Wschodnia („Internacjonalizacja MŚP”) rządowa agencja przeznaczyła 100 mln zł. Pierwszy konkurs zakończył się w marcu. Teraz eksperci PARP oceniają wnioski.

Granty sfinansują projekty związane z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego wejścia na nowe rynki. Przedsiębiorca, który zdecyduje się na ekspansję na co najmniej jednym rynku spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii, dostanie grant w wysokości 800 tys. zł. Jeżeli natomiast postawi tylko na kraje Unii Europejskiej, Norwegię lub Szwajcarię, może liczyć na dotację w wysokości 550 tys. zł.

Firmy, które wybiorą dalsze i mniej znane rynki docelowe, dostaną większe wsparcie, ze względu na wyższe ryzyko biznesowe. Warto podkreślić, że w tym roku PARP zwiększyła limit wydatków na udział przedsiębiorców w międzynarodowych targach, wystawach i misjach gospodarczych do 49 proc. wartości kosztów kwalifikowanych projektu. Wcześniej ich poziom mógł wynosić maksymalnie 20 proc. Więcej informacji: www.parp.gov.pl. © Ⓟ

WAŻNA DATA

30.07 Tego dnia rozpocznie się nabór dla firm MŚP z działania 1.2 programu Polska Wschodnia. Wnioski można będzie składać do 4 września.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Dotacje na podbój nowych rynków