Energetyczna spółka Innogy Polska (dawniej RWE) rozpoczęła swoją akcję promocyjną w Warszawie, korzystając z oferowanego przez stołeczny urząd miasta dofinansowania na tego typu ekologiczne inwestycje.

— Nie wszystkie z podpisanych umów dotyczą lokalizacji na terenie stolicy i nie wszyscy klienci chcieli się ubiegać o dofinansowanie inwestycji — mówi Michał Skorupa, menedżer odpowiedzialny za rozwój fotowoltaiki w Innogy Polska. Chociaż z gminnego wsparcia można było korzystać w stolicy tyko do końca marca (na panele słoneczne można było otrzymać bezzwrotną dotację w wysokości do 15 tys. zł), innogy nie wycofuje się z oferty zestawów fotowoltaicznych.
— Myślimy o sprzedaży urządzeń fotowoltaicznych w dłuższej perspektywie, dlatego pracujemy nad dalszym rozwojem oferty. W najbliższych tygodniach planujemy wprowadzić zróżnicowane pakiety usług, pozwalające klientom np. monitorować produkcję energii — mówi Michał Skorupa.
Firma Innogy Polska rozpoczęła sprzedaż instalacji fotowoltaicznych pod koniec 2014 r. Początkowo była to oferta skierowana tylko do klientów biznesowych, ale od zeszłego roku w sprzedaży znalazły się także zestawy dla klientów indywidualnych. Modelowa domowa instalacja z oferty firmy o mocy ok. 3,2 kWp pozwala wyprodukować ponad 3 MWh energii rocznie (jak wyliczają eksperci z firmy, oznacza to ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 2,4 tony). Wszystkie zakontraktowane dotychczas przez innogy Polska zestawy słoneczne będą mogły wyprodukować ok. 1 GWh zielonej energii elektrycznej rocznie. Zmniejszyłoby to emisję dwutlenku węgla o ponad 0,8 tys. ton. Przedstawiciele firmy liczą też na to, że od września Urząd Miasta Warszawy będzie ponownie przyjmował wnioski o dofinansowanie lokalnych źródeł energii odnawialnej, w tym paneli słonecznych. Podobnie jak na początku tego roku, może to jeszcze zwiększyć zainteresowanie zakupem paneli słonecznych.