Dotacyjne ostatki dla mazowieckich MŚP

opublikowano: 03-05-2021, 20:00

Od 400 tys. do 4 mln zł — na takie pieniądze mogą liczyć firmy z regionu, które chcą wprowadzać na rynek nowe lub udoskonalone produkty.

Pandemia uderzyła w gospodarkę z ogromną siłą, co spowodowało, że wielu przedsiębiorców musiało ograniczyć wydatki. Mariusz Frankowski, dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, nie ma wątpliwości, że odbudowa rynków nie będzie możliwa bez nowych inwestycji. Dlatego zarząd województwa mazowieckiego zdecydował o przeznaczeniu na ten cel ponad 53 mln zł z funduszy unijnych. Wsparcie pochodzi z działania 3.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego („Innowacje w MŚP”). Wnioski o dofinansowanie będzie można składać w czerwcu.

— Fundusze europejskie z programu regionalnego 2014-20 się kończą. Pula rozdzielonego wsparcia w ramach podpisanych do tej pory umów o dofinansowanie przekroczyła 8,1 mld zł. To prawie 90 proc. wszystkich dostępnych pieniędzy. Dlatego możliwości finansowania kolejnych projektów są już bardzo ograniczone. Mimo to zarząd województwa zdecydował o uruchomieniu kolejnego konkursu z dotacjami dla mazowieckich przedsiębiorców — podkreśla Mariusz Frankowski.

Granty sfinansują projekty związane z rozbudową przedsiębiorstw, zmianą procesów produkcyjnych lub sposobu świadczenia usług (m.in. elektronicznych). Dotacje pokryją też wydatki na wdrożenie wyników prac badawczo-rozwojowych do działalności gospodarczej. Dofinansowanie projektów wyniesie od 400 tys. zł do nawet 4 mln zł.

Mariusz Frankowski podkreśla, że w czasie pandemii przedsiębiorcy potrzebują wsparcia nie tylko na utrzymanie bieżącej działalności, lecz także na inwestycje, które przyniosą korzyści w dłuższej perspektywie.

Co ważne, każdy przedsiębiorca, który otrzyma grant, będzie musiał utworzyć co najmniej jedno nowe miejsce pracy.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane