Drago Entertainment to jedno z najstarszych polskich studiów gier wideo. Firma, której akcje od 2021 r. były notowane na NewConnect, a od ostatniego wtorku są na głównym parkiecie GPW, w tym roku świętuje 25 lat istnienia. Deweloper zasłynął m.in. produkcją “Gas Station Simulator” (GSS), której koszty zwróciły się w ciągu 90 minut od premiery, a w ciągu 14 miesięcy tytuł sprzedała się w liczbie ponad 1 mln sztuk i nadal cieszy się zainteresowaniem graczy.
W strategii na lata 2024-25 spółka postanowiła czerpać z doświadczeń i sukcesu GSS. Jeden z jej głównych elementów zakłada skupienie się na autorskich grach z segmentu symulatorów. Drugim kluczowym założeniem jest produkcja gier z segmentu survival.
Obecnie największym i najważniejszym projektem Drago Entertainment jest „Winter Survival Simulator”, którego premiera w formule wczesnego dostępu zaplanowana jest na 28 lutego 2024 r. Nad grą pracuje połowa z liczącego około 50 osób zespołu.
- Obecnie na wishliście Steam mamy ponad ponad 170 tys. zapisów –to naprawdę konkretna liczba. Spodziewam się, że w miarę zbliżania się do premiery ich liczba jeszcze znacząco podskoczy – mówi Joanna Tynor, prezeska Drago Entertainment.
Obecny budżet produkcyjny tego tytułu szacowany jest na ponad 2,5 mln zł, ale będzie wyższy, bo przed studiem jeszcze kilka miesięcy pracy. Od początku „Winter Survival Simulator” ma oferować ponad 10 godzin rozgrywki. Budżet marketingowy nie jest jeszcze ustalony.
- Budżet marketingowy nie ma sztywnych ram. Zawsze staramy się, żeby koszty były raczej mniejsze niż większe. Chcemy mieć pewną elastyczność, żeby zrobić najlepszy możliwy marketing dla tego tytułu– mówi Piotr Żygadło, dyrektor operacyjny Drago Entertainment.
Przed premierą ma się ukazać nowe demo gry, które ma podbić zainteresowanie. Spółka jeszcze nie zdecydowała, czy i kiedy powstanie wersja na konsole.
Zespół Drago Enterteinment rozwija też inne autorskie projekty. To “Airport Contraband” i “Road Diner Simulator”. Oba tytuły będą miały premiery najprawdopodobniej w 2025 r. Pierwszy z nich ma już ponad 40 tys. zapisów na wishliście Steam, a w przypadku drugiego liczba ta przekracza 130 tys. Przy produkcji „Airport Contraband” studio współpracuje z zewnętrznym podmiotem.
W ramach strategii rozwoju na lata 2024-25 Drago Entertainment chce mocniej rozwinąć działalność wydawniczą. Obecnie w tym segmencie ma zapowiedziane dwa projekty: „Farm Simulator” oraz „American Airport Simulator”. Dat premier jeszcze nie ogłoszono. W przyszłym roku mają pojawić się wersje demo obu tytułów. W najbliższym czasie spółka planuje ogłosić dwa kolejne tytuły, których będzie wydawcą.
Swoje plany wydawnicze i produkcyjne chce zrealizować bez posiłkowania się finansowaniem zewnętrznym.
- Pieniądze, które do nas spływają, są wystarczające dla pokrycia bieżących kosztów. Gdyby jakimś cudem nawet pieniądze przestały do nas spływać, to obecnie mamy zapas gotówki na około rok działalności – mówi Piotr Żygadło.