DreamCommerce spełnia sen o ekspansji

Prezes telekomunikacyjnego GTS i krakowski przedsiębiorca rozwijają technologię dla e-sklepów. Otworzyli biuro w Indiach, przejmują konkurencję w Polsce i rosyjski InSales.ru

Jaromir Łaciński przez lata był szefem GTS, dostarczającego usługi telekomunikacyjne dla firm. Jednak kilka lat temu wyrwał się z korporacyjnego gorsetu i poszedł na swoje. Wraz z krakowskim przedsiębiorcą Krzysztofem Krawczykiem zbudował firmę DreamCommerce sprzedającą oprogramowanie do e-sklepów.

GŁÓD LUDZI:
GŁÓD LUDZI:
DreamCommerce, którego współzałożycielem jest Jaromir Łaciński, nie mógł znaleźć w Indiach pracowników do obsługi tamtejszego biznesu. W kraju słynącym jako centrum usług dla IT specjalistów zgarnęły korporacje.
ARC

— Dzisiaj każdy może założyć sklep internetowy i wielu ludzi to robi. Pomagamy im zrealizować marzenia — tak Jaromir Łaciński tłumaczy nazwę firmy. Jego wspólnik, Krzysztof Krawczyk, stworzył oprogramowanie do sklepu internetowego, który sam chciał otworzyć. Szybko okazało się, że sprzedaż oprogramowania e- -commerce jest dużo lepszym biznesem niż sprzedaż produktów przez internet — i tak rozpoczęła się działalność DreamCommerce. Firma korzysta na rosnącej popularności sklepów internetowych.

— Nawet osoba niemająca większego pojęcia o komputerach i internecie może skorzystać z naszego oprogramowania, a opłaty wynoszą do 1 tys. zł rocznie — mówi Jaromir Łaciński. Handel internetowy w Polsce miał wartość 27,3 mld zł w 2014 r. (wzrost o 15 proc. r/r), a do 2020 r. ma osiągnąć pułap 60 mld zł — szacuje firma badawcza PMR.

To sporo w porównaniu z innymi obszarami gospodarki. DreamCommerce sprzedaje oprogramowanie pod własną marką Shoper, niemal połowa przychodów to efekt współpracy z dostawcami hostingu, takimi jak Home.pl czy Nazwa. pl. W tym roku przychody mają wynieść 7 mln zł przy 30-procentowej rentowności.

Firma zrobi duży skok dzięki przejęciu InSales.ru, swojego odpowiednika w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie. Równolegle finalizuje akwizycję iStore, konkurencyjnej platformy oprogramowania dla e-sklepów. Właścicielem obu firm był koncern Naspers, właściciel Allegro. — Dzięki przejęciu InSales.ru podwoimy przychody i uzyskamy łatwiejszy dostęp do rynków wschodnich. Wspólnie z rosyjskimi partnerami będziemy rozwijać nowe obszarybiznesowe, takie jak technologia sprzedaży w kanale mobilnym — mówi Krzysztof Krawczyk.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Właściciele DreamCommerce od dwóch lat stawiają na ekspansję zagraniczną. Pół roku temu spółka otworzyła biuro w Indiach i zdążyła podpisać już umowy na kilkaset sklepów. Ostatnio DreamCommerce porozumiał się też z tureckim partnerem w sprawie dostarczania rozwiązań software’owych na tamtejszy rynek. Sprzedaje też na rynku holenderskim w porozumieniu z największym operującym tam providerem domen i próbuje wejść do USA, gdzie konkurencja jest największa i najtrudniej jest zdobyć przyczółek.

— W Polsce będziemy rozwijać produkty powiązane ze sklepami internetowymi — własne płatności online czy oprogramowanie pozwalające wiązać sklepy online i offline. Największego wzrostu spodziewamy się jednak na rynkach zagranicznych — w Azji, Europie Zachodniej i Rosji — mówi Krzysztof Krawczyk. Eksperci oceniają plany DreamCommerce z umiarkowanym optymizmem.

— Kluczem do sukcesu na rynkach zagranicznych będzie dostosowanie oprogramowania do wymagań lokalnych klientów i pozyskanie silnych partnerów do dystrybucji. Szczególnie dobrą perspektywę rozwoju mają rynki w Indiach i Turcji — z rosnącą gospodarką i raczkującym rynkiem e-commerce. Firma będzie musiała się tam zmierzyć z silną międzynarodową konkurencją, bo wszyscy marzą o podboju Azji — mówi Marcin Kuśmierz, CEO home.pl. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane