Dromex: emisji raczej nie będzie

Katarzyna Jaźwińska
14-10-1999, 00:00

Dromex: emisji raczej nie będzie

Dzisiaj akcjonariusze Dromexu mają podwyższyć kapitał spółki o 50 mln zł. Nie chcą jednak, by doszło do transakcji. Decyzja zależy od resortu skarbu, który — jak się nieoficjalnie mówi — ostatecznie zgodzi się, by emisja nie doszła do skutku.

Zgodnie z umową prywatyzacyjną, zawartą między akcjonariuszami Dromexu-Budimexu, Handlowego-Inwestycje, Poland Growth Fund i Poland Growth Fund Limited — i Ministerstwem Skarbu Państwa, właściciele stołecznych drogowców zobowiązali się do trzykrotnego podwyższenia kapitału spółki. Ostatnia transakcja — dokapitalizowanie firmy 50 mln zł na zakup nowych maszyn — powinna być dokonana właśnie dzisiaj.

Zarówno właściciele Dromexu, jak i zarząd samej spółki nie chcą jednak, by emisja doszła do skutku.

Bezrobotni drogowcy

Powodem, dla którego akcjonariusze nie chcą podwyższyć kapitału, jest i tak zbyt duży, nie wykorzystywany park maszynowy. Właściciele Dromexu liczyli, że w Polsce ruszy na dobre program budowy autostrad, zaopatrzyli więc przedsiębiorstwo w nowoczesny sprzęt. Tymczasem żółwie tempo rozwoju sieci dróg szybkiego ruchu powoduje, że nie jest on wykorzystywany. Odpisy amortyzacyjne natomiast pogarszają jedynie wynik finansowy spółki.

Kolejnym powodem, dla którego akcjonariusze Dromexu chcą zwolnienia z obowiązku dokapitalizowania spółki, jest planowana przez finansowych udziałowców sprzedaż papierów firmy austriackiemu Strabag Bau Holding.

Nieoficjalnie mówi się, że do podwyższenia kapitału raczej nie dojdzie. Na razie nie wiadomo, czy resort skarbu przesunie termin emisji. Prawdopodobnie jednak nie będzie zmuszać właścicieli do rychłego dokapitalizowania przedsiębiorstwa.

Niepokonani

Nowoczesny park maszynowe może jednak przydać się Dromexowi już w przyszłym roku. Spółka wzmocniona austriackim kapitałem będzie firmą, którą trudno będzie pokonać konkurentom do budowy autostrad. Już teraz przedsiębiorstwo jest wymieniane jako faworyt w przetargach na budowę obwodnic Krakowa i Poznania. Wiosną 2000 roku spółka zacznie też realizację autostrady A-2. Na razie stołeczny holding buduje dwa odcinki drogi A-4.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Jaźwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Dromex: emisji raczej nie będzie