Drożej autostradą A-4 Kraków-Katowice

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 16-01-2006, 16:36

O 2 zł więcej muszą od poniedziałku zapłacić kierowcy samochodów osobowych za przejazd autostradą A-4 między Katowicami a Krakowem. Na każdej z bramek trzeba teraz zapłacić 6,50 zł, czyli łącznie 13 zł za cały ok. 60-kilometrowy odcinek - poinformowali przedstawiciele Stalexportu.

O 2 zł więcej muszą od poniedziałku zapłacić kierowcy samochodów osobowych za przejazd autostradą A-4 między Katowicami a Krakowem. Na każdej z bramek trzeba teraz zapłacić 6,50 zł, czyli łącznie 13 zł za cały ok. 60-kilometrowy odcinek - poinformowali przedstawiciele Stalexportu.

    Zarządzająca autostradą firma Stalexport Autostrada Małopolska (SAM) liczy, że podwyżka nie spowoduje zmniejszenia ruchu na drodze. Rzeczniczka SAM Alicja Rajtar zapewniła, że w poniedziałek nie odnotowano żadnych incydentów ani skarg związanych z podwyżką. Dane dotyczące ruchu po wzroście opłat będą znane dopiero za jakiś czas.

    Podwyżkę opłat, oficjalnie ogłoszoną w grudniu, wstępnie zapowiadano już na początku ubiegłego roku. Wówczas cena za przejazd wzrosła z 5 zł do 5,50 zł na każdej z bramek, czyli do 11 zł za cały odcinek. Wtedy firma nie nazywała tego podwyżką, tylko korektą związaną ze zwiększeniem stawki podatku VAT z 7 do 22 proc.

    Jak podał Stalexport, podwyżka wprowadzona w poniedziałek została zaakceptowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) i resort transportu; zmiana jest efektem ustaleń z konsorcjum banków, które ma udzielić spółce SAM ok. 350 mln zł na modernizację i inwestycje na autostradzie. Zabezpieczeniem kredytu musi być odpowiedni poziom przychodów z eksploatacji drogi.

    Według informacji SAM, przez najbliższe ponad 3,5 roku na trasie kontynuowane będą remonty. W sumie jednak zwężeń drogi nie będzie więcej niż 8 km w jednym czasie, a czas przejazdu nie powinien wydłużyć się bardziej niż o pięć minut.

    W ubiegłym roku ruch na autostradzie zwiększył się o ok. 8 proc. Według danych za trzy kwartały 2005 r., średnio na dobę drogą jeździło blisko 22 tys. samochodów wobec niespełna 20,3 tys. w tym samym czasie 2004 r.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane