DSV zmniejszy w Szwecji emisję CO 2 o 90 proc.

opublikowano: 31-08-2016, 22:00

Już we wrześniu 2016 r. pojazdy firmy logistycznej DSV w Szwecji wyemitują aż o połowę mniej niż dotychczas dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji. To rezultat pozwolenia, jakie DSV uzyskało od producentów dieslowskich silników Euro 5 i 6 na wykorzystanie paliwa HVO 100 (Hydrotreated Vegetable Oil) wytwarzanego z olejów roślinnych. Transport drobnicowy w Szwecji jest obsługiwany w zamkniętym systemie hubów i pozwala na maksymalne wykorzystanie ładowności ciężarówek, a tym samym zmniejsza ich liczbę na drogach. Po przejściu na paliwo HVO 100 można będzie zredukować emisję dwutlenku węgla aż o 90 proc.

— Każdego roku wykorzystujemy 9 mln litrów oleju napędowego do obsługi krajowego transportu drobnicowego, a to oznacza emisję 26 tys. ton dwutlenku węgla. Dzięki zmianie paliwa na HVO 100 już we wrześniu zmniejszymy tę liczbę do 13 tys. ton — zapowiada Christer Hagsund, szef DSV Road w Szwecji. Dzięki zwolnieniu z podatków cena HVO 100 w Szwecji jest porównywalna z ceną tradycyjnego oleju napędowego. DSV monitoruje także zastosowanie innych alternatywnych paliw: biogazu, energii elektrycznej i bioetanolu, a także rozmawia z producentami samochodów, firmami naftowymi i władzami o zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla w przyszłości. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane