Duże przyspieszenie

Agnieszka Janas
13-04-2005, 00:00

4,6 mld zł przychodów z działalności handlowej to wystarczający powód, by podwoić w tym roku liczbę otwieranych sklepów.

Tesco Polska, angielska sieć sprzedaży detalicznej prowadząca hipermarkety Tesco i supermarkety Savia, ogłosiło wyniki za 2004 r. W Polsce przychody z działalności handlowej netto wyniosły nieco ponad 4,6 mld zł. Oznacza to wzrost o 10 proc. w stosunku do 2003 r. Tesco zapowiada przyspieszenie rozwoju w Polsce.

W 2005 r. chce oddać do użytku 20 sklepów. W 2004 r. otworzyło ich dziewięć oraz zaczęło budować stacje benzynowe przy hipermarketach. Sieć chce zrealizować 10-14 hipermarketów Tesco (od 2 do 12 tys. mkw.). Plany zakładają także uruchomienie sześciu mniejszych sklepów do 1 tys. mkw. powierzchni. Wszystkie sklepy będą miały logo Tesco. Nie oznacza to automatycznie likwidacji marki Savia, popularnej na południu i południowym zachodzie kraju. Spółka nie planuje jednak dalszego wzrostu liczby sklepów w ramach tej sieci. Jej miejsce zajmą minihipermarkety Tesco. W tej chwili firma, posiadając na terenie Polski 48 sklepów (w tym 31 Savii), należy do liderów rynku sprzedaży detalicznej. Tesco zapowiada także kontynuację eksportu polskich warzyw i owoców w ramach sieci.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Duże przyspieszenie