W rankingu uwzględniono 100 sklepów, które prowadzą sprzedaż na polskim rynku, we wrześniu tego roku odnotowały największą liczbę odwiedzin i nie umożliwiają sprzedaży bezpośredniej zewnętrznym sprzedawcom. W pierwszej dziesiątce znalazły się też m.in. brw.pl, euro.com.pl czy ikea.com. Wśród najbardziej przyjaznych m-commerce dobrze wypadła grupa sklepów oferujących sprzęt AGD i elektronikę ze względu na użycie nowoczesnych narzędzi i zastosowanie rozwiązań przyjaznych klientom w sprzedaży internetowej.
Sklepy rozwijają swoje usługi m-commerce. 68 proc. największych sklepów pozwala na zakupy bez rejestracji, a 42 proc. udostępnia alternatywne formy logowania np. przez social media (wzrost o 9 pkt proc. w stosunku do 2019 r.). Niemal 20 proc. największych sklepów odzieżowych oferuje inteligentne dobieranie rozmiaru. Własne aplikacje mobilne udostępnia prawie połowa największych sklepów. Nie zawsze są one jednak opłacalne. W raporcie wykazano, że stanowiące alternatywę dla własnych aplikacji strony mobilne lub aplikacje webowe mogą być bardziej przyjazne użytkownikom. Spośród pierwszej dziesiątki firm uwzględnionych w raporcie tylko IKEA oferuje własną aplikację.