Czytasz dzięki

Duże sklepy wierzą w mobilny handel

Aleksandra Łukaszewicz
opublikowano: 03-11-2020, 22:00

Najbardziej przyjazne dla konsumentów zakupy w wersji mobilnej oferują mediaexpert.pl, wittchen.pl i mediamarkt.pl — wynika z Raportu Koszyk Roku 2020 zorganizowanego przez Twisto.

W rankingu uwzględniono 100 sklepów, które prowadzą sprzedaż na polskim rynku, we wrześniu tego roku odnotowały największą liczbę odwiedzin i nie umożliwiają sprzedaży bezpośredniej zewnętrznym sprzedawcom. W pierwszej dziesiątce znalazły się też m.in. brw.pl, euro.com.pl czy ikea.com. Wśród najbardziej przyjaznych m-commerce dobrze wypadła grupa sklepów oferujących sprzęt AGD i elektronikę ze względu na użycie nowoczesnych narzędzi i zastosowanie rozwiązań przyjaznych klientom w sprzedaży internetowej.

Sklepy rozwijają swoje usługi m-commerce. 68 proc. największych sklepów pozwala na zakupy bez rejestracji, a 42 proc. udostępnia alternatywne formy logowania np. przez social media (wzrost o 9 pkt proc. w stosunku do 2019 r.). Niemal 20 proc. największych sklepów odzieżowych oferuje inteligentne dobieranie rozmiaru. Własne aplikacje mobilne udostępnia prawie połowa największych sklepów. Nie zawsze są one jednak opłacalne. W raporcie wykazano, że stanowiące alternatywę dla własnych aplikacji strony mobilne lub aplikacje webowe mogą być bardziej przyjazne użytkownikom. Spośród pierwszej dziesiątki firm uwzględnionych w raporcie tylko IKEA oferuje własną aplikację.

45 proc. - tyle największych sklepów m-commerce oferuje zakupy przez własne aplikacje mobilne.

20 proc. - tyle największych sklepów odzieżowych oferuje inteligentne dobieranie rozmiaru.

15 proc. - tyle badanych sklepów m-commerce oferuje przyspieszoną dostawę…

68 proc. …a tyle dostawę do paczkomatów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Łukaszewicz

Polecane