Akcje UMG potaniały w czwartek w pewnym momencie o 30 proc. Ok. 15:30 czasu polskiego notowania grupy spadały o prawie 19 proc.
Wzrost przychodów z subskrypcji Universal spowolnił w drugim kwartale do 6,9 proc., tymczasem analitycy oczekiwali 11,1 proc. W pierwszych trzech miesiącach tego roku był na poziomie 12,5 proc.
Spowolnienie w dużej mierze spowodowane było terminem podwyżek cen, jak wyjaśnił Michael Nash, dyrektor ds. cyfrowych firmy. Zwrócił uwagę, że podwyżki na platformach Apple i Amazon zostały zannualizowane w drugim kwartale.
Przychody ze streamingu były niższe od prognozowanych i wyniosły 343 mln EUR, tymczasem analitycy Visible Alpha spodziewali się 387 mln EUR.
Firma - której klientami są m.in. Taylor Swift, BTS i Drake - obwiniła za słabe wyniki spowolnienie wzrostu u kluczowych partnerów platform reklamowych.
