Duży spadek notowań Universal Music. Rozczarowujące przychody ze streamingu

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-07-25 15:47

Universal Music Group straciła w czwartek ok. 15 mld USD swojej wartości rynkowej. Inwestorów rozczarowały przychody wytwórni ze streamingu i subskrypcji w drugim kwartale - przekazał Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Akcje UMG potaniały w czwartek w pewnym momencie o 30 proc. Ok. 15:30 czasu polskiego notowania grupy spadały o prawie 19 proc.

Wzrost przychodów z subskrypcji Universal spowolnił w drugim kwartale do 6,9 proc., tymczasem analitycy oczekiwali 11,1 proc. W pierwszych trzech miesiącach tego roku był na poziomie 12,5 proc.

Spowolnienie w dużej mierze spowodowane było terminem podwyżek cen, jak wyjaśnił Michael Nash, dyrektor ds. cyfrowych firmy. Zwrócił uwagę, że podwyżki na platformach Apple i Amazon zostały zannualizowane w drugim kwartale.

Przychody ze streamingu były niższe od prognozowanych i wyniosły 343 mln EUR, tymczasem analitycy Visible Alpha spodziewali się 387 mln EUR.

Firma - której klientami są m.in. Taylor Swift, BTS i Drake - obwiniła za słabe wyniki spowolnienie wzrostu u kluczowych partnerów platform reklamowych.