Dyjas: Część akcjonariuszy Empik Media&Fashion chce sprzedać akcje

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2006-03-29 20:51

Część akcjonariuszy Empik Media&Fashion rozważa zorganizowanie oferty sprzedaży akcji spółki. Chodzi o sprzedaż łącznie nieco ponad 20 proc. akcji spółki, a decyzja w tej sprawie może zostać podjęta w drugim kwartale tego roku - poinformował w środę na konferencji prasowej prezes EM&F Maciej Dyjas.

Część akcjonariuszy Empik Media&Fashion rozważa zorganizowanie oferty sprzedaży akcji spółki. Chodzi o sprzedaż łącznie nieco ponad 20 proc. akcji spółki, a decyzja w tej sprawie może zostać podjęta w drugim kwartale tego roku - poinformował w środę na konferencji prasowej prezes EM&F Maciej Dyjas.

"Część udziałowców, zwłaszcza mniejszościowych, zastanawia się, czy nie zorganizować oferty istniejących akcji" - powiedział prezes EM&F. Dodał, że w gronie tych akcjonariuszy jest m.in. Morgan Stanley i Innova Capital. Według jego wiedzy, większościowy akcjonariusz spółki, Eastbridge raczej nie sprzedawałby akcji.

Grupa EM&F planuje w 2006 roku wzrost zysku netto przy wzroście sprzedaży o 10-15 proc. wobec 2005 roku, kiedy jej przychody z działalności kontynuowanej zwiększyły się o 5,1 proc. do 1,17 mld zł, a zysk netto wzrósł o 97,6 proc. do prawie 61 mln zł.

Prezes powiedział, że na wysoką ubiegłoroczną dynamikę zysku netto złożyło się kilka czynników - poza wzrostem marży i zdarzeniami jednorazowymi, także fakt, że wypracowany w 2004 r. zysk netto był na niskim poziomie, co dało niską bazę.

Marża netto z działalności kontynuowanej w 2005 roku wzrosła do 5,2 proc. z 2,8 proc. w 2004 roku.

Marża brutto grupy na działalności kontynuowanej (wyłączając Zara Polska) wzrosła w 2005 roku do 40,3 proc. z 39,3 proc. w 2004 roku. Było to efektem uzyskiwania lepszych warunków zakupu oraz rosnących zakupów towarów za granicą (Turcja, Chiny), korzystnych w związku z umacniającym się złotym oraz lepszym zarządzaniem przecenami w okresach wyprzedaży. 

EM&F planuje w 2006 roku inwestycje, które będą kosztować 80-100 mln zł i będą finansowane z cash flow i, w dalszej kolejności, z pozyskanego kredytu od ABN Amro i emisji obligacji. "Środki te będą wydane głównie na budowę nowych sklepów. W tym roku zamierzamy bowiem otworzyć 50-60 nowych sklepów i punktów usługowych" - powiedział Dyjas.

W 2005 roku firma otworzył 53 nowe placówki, poszerzając swoją sieć do 264 punktów (sklepy, szkoły językowe i laboratoria fotograficzne).